י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
"שווה את הסיכון והמאמץ"

הדסה: בני משפחה יוכלו לבקר את המאושפזים במחלקת הקורונה

בבית החולים הדסה הודיעו כי גם בני משפחה שלא חלו והחלימו יוכלו להיכנס, כמובן במיגון מלא. ב'שיבא' כבר נפתחה המחלקה לביקורים לפני שבועיים • "המלחמה בבדידות מנצחת ושווה את הסיכון והמאמץ"

הדסה: בני משפחה יוכלו לבקר את המאושפזים במחלקת הקורונה
שוקי מתנדב בפרוייקט הראשון בארץ ובעולם בהדסה - של מחלימי קורונה הנכנסים לסייע במחלקות הקורונה. צילום: דוברות הדסה

בית החולים הדסה עין כרם שבירושלים החל לאפשר לבני משפחה של חולי קורונה המאושפזים במצב קל ובינוני להיכנס כמלווים למחלקות הקורונה. הכניסה מותרת לבני המשפחות של החולים, כשגם בני שמפחה שלא חלו והחלימו, כלומר גם כאלו שאין להם נוגדנים, יכולים להיכנס למחלקה ולבקר, אם כי תחת מיגון מלא כמובן.

עד כה התאפשרה כניסת בני משפחה רק למחלקות טיפול נמרץ בבתי החולים, כשלרוב הביקור הוא אצל חולים מונשמים ומורדמים, או במסגרת 'נוהל פרידה' - לצורך פרידה מבן משפחה שמצבו קשה. המצב גרם לתסכולים רבים הן לחולים והן לבני המשפחות, שלא הצליחו לראות את יקיריהם לאורך כל תקופת האשפוז, מלבד באמצעים דיגיטליים. 

החל מעתה, כאמור, יוכלו לבקר בני משפחה את החולים ב'הדסה', וזאת לאחר שבבית החולים 'שיבא' מאפשרים ביקורים במחלקה כבר לפני שבועיים. לשם כך נדרש תיאום מראש מול הצוות, כאשר בן המשפחה נדרש להתמגן טרם כניסתו, וכן יש לוודא שהוא לא נמנה על קבוצות האוכלוסיות בסיכון.

את המיזם הגו אחיות ואחי מחלקות הקורונה בהדסה, שחשו בצורך של המשפחות להיות לזמן מה ליד קרוביהם החולים ו"לטפל" גם בבעיית הבדידות והניתוק אותה הם חווים. "היוזמה נולדה על ידי צוותי הסיעוד של הקורונה אשר מתמודדים בשטח עם הפניות החוזרות ונשנות של המשפחות והבקשות לשמוע עוד על קרוביהן ולהיכנס לשהות לצדם במחלקה", הדגישה אורית מרידן, מנהלת שירות וחוויית מטופל בבית החולים, ל'ישראל היום'. "הצוות הכיר בחשיבות העצומה של קירבת בן משפחה לחולה, לחיזוקו ולשיפור הישרדותו במהלך תקופת האשפוז".

לדבריה, הביקורים מתקיימים ראשית לפי מצבו הבריאותי של החולה, וכן במסודר ובתיאום מראש: "אנו עושים זאת בזהירות הנדרשת, במיגון מלא ובמקסימום שמירה הן על המשפחות והן על שאר החולים במחלקה".

ד"ר רלי אלון, סמנכ"ל הסיעוד בהדסה: "הכניסה למחלקות תיערך באופן מתואם ומאורגן, במתינות. במחלקות הקורונה בוודאי, וביחידות לטיפול נמרץ גם, אך בעדינות וכשכל ביקור ייערך על ידי בן משפחה של חולה אחד. למחלת הקורונה אופי מתעתע, ומהלך המחלה לחולים הבינוניים והקשים הוא בלתי צפוי. לפחד ולחשש מן הלא נודע שמזמנת המחלה מתווספת הבדידות כאשר חולה שלרוב נמצא בהכרה שוהה במחלקה מבודדת וצוותי הסיעוד והרפואה מכוסים במיגון מלא, לא תמיד יהיה מישהו לצדו כדי לשוחח במשך 24 שעות. הצורך של החולה בבן משפחה מוכר ומרגיע, מישהו שיכול לשהות ליד המיטה, ללטף וכמובן להקשיב ולשוחח לשעה קלה, הוא ברור ואף הכרחי כחלק מתהליך הריפוי וההחלמה".

בהדסה מדגישים כי "ביקור בן המשפחה בתוך מתחמי הקורונה אינו חופשי מסיכונים, וברור שהוא מעמיס עבודה ואחריות על צוותי הטיפול, אבל חיוך החולים והמשפחות אומר הכל. המאמץ כדאי. המלחמה בבדידות מנצחת ושווה את הסיכון והמאמץ. אנו מאמינים שרק ביחד עם בני המשפחות המבקרים, עם המתנדבים והחולים שאינם בודדים יותר, אפשר להצליח במשימה החשובה, שהיא הצלת חיי החולים המאושפזים במתחמי הקורונה".

קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד