ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
"הוא מאוכזב מנתניהו"

הקבינט הכריע: שורת הקלות מיום ראשון; הצעת השר דרעי נדחתה

לאחר דיון ארוך בקבינט הקורונה, אישרו שרי הממשלה הקלות במגוון תחומים החל מיום ראשון הקרוב. בין ההקלות, פתיחת מקומות עבודה ללא קבלת קהל, מוסדות החינוך לגיל הרך (0-6) וביצוע Take Away ממסעדות • ההצעה שהציג שר הפנים דרעי לשרי הקבינט - לא התקבלה

הקבינט הכריע: שורת הקלות מיום ראשון; הצעת השר דרעי נדחתה
צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

בתום דיון שנערך היום (חמישי) בקבינט הקורונה, השרים אישרו שורה של הקלות בסגר. בהקלות שאושרו: הסרת הגבלות, פתיחת לימודים לגיל הרך ופתיחת חלק מהעסקים. היוזמה של דרעי, שהציג מתווה לקיום חתונות, החרגה בכותל וכן הרחבת סמכויות לרשויות המקומיות, לא התקבלה.

מדובר בשלב הראשון של ההקלות לאחר סיום הסגר ביום ראשון בחצות. הקבינט אישר את פתיחת מקומות עבודה ללא קבלת קהל, מוסדות החינוך לגיל הרך (0-6), וביצוע Take Away ממסעדות. בנוסף תוסר מגבלת ה-1000 מטרים מהבית, ויותר לבקר בבתים של אחרים וכן ייפתחו חופי הים ושמורות הטבע.

כמו כן אושר מתווה קפסולות מיוחד לפתיחת הכותל המערבי, עד 200 מתפללים בקפסולות של 20. הצעתו של השר אריה דרעי על מתווה החתונות לא התקבלה.

סיוע לעסקים, מתווה לכותל ולחתונות; התכנית של דרעי לקבינט

בפתח הדיון אמר ראש הממשלה: "נכון לעכשיו הסגר הוא הצלחה אדירה. אבל אנחנו צריכים להיזהר שלא נצטרך ללכת לסגר נוסף. הגענו להצלחה שמדינות אחרות מסתכלות עליה". נתניהו הוסיף, "פניתי לרוני נומה בניסיון להגיע לפתרון עם הציבור החרדי. אנחנו צריכים להחליט איך לפעול מול הציבור הזה".

דרעי ניסה במהלך הדיון לשכנע את הקבינט לאשר את מתווה החתונות שלו שכולל 200 איש בחופות והלוויות: "הלוויה שנערכת היום באוויר הפתוח על 20 איש זו גזירה שאנחנו לא מצליחים לעמוד בה. זו אכזריות", אמר דרעי.

השרים הביעו התנגדות ליוזמה וכינו אותה "הזויה", אך דרעי לא וויתר, וניסה לשכנע, "אני לא מוכן שאנשים ילכו לחופי הים ולגנים הלאומיים ולא לחתונה. מתחתנים פעם אחת בחיים".

מנכ"ל משרד הבריאות פרופ׳ חזי לוי הביע התנגדות: "החתונות בכל המגזרים הובילו לעלייה בתחלואה. זה גם עלול לשדר לציבור שהמחלה מאחורינו וזה רע".

בדיון התריע ראש הממשלה כי "אם נראה בסופ"ש שהמספרים גדלו נצטרך לעשות אחורה פנה. המתווה הוא נדיב וזה מחייב אותנו לעמוד במדדים, אם המדדים יראו לנו אחרת אז נבחן שוב".

בעקבות כך, שעמדתו של השר אריה דרעי לא התקבלה, דווח כי הוא נטש את הדיון בזעם שמקורביו צוטטו כי "הוא מאוכזב מנתניהו".

קורונה בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד