ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
עלייה נוספת בנפטרים

ברקע ההקלות: נשבר רף ה-300 אלף חולים; שיא במספר המונשמים

הקורונה עדיין מתפשטת בישראל, אולם מגמת הירידה בהיקף התחלואה נמשכת • ירידה נוספת נרשמה גם במספר המאושפזים ובמספר החולים הקשים • למרות זאת, הערב נשבר שיא חדש במספר המונשמים

ברקע ההקלות: נשבר רף ה-300 אלף חולים; שיא במספר המונשמים
צוות רפואי במחלקת קורונה באיכילוב צילום: Yossi Aloni/Flash90

התפשטות הקורונה בישראל: הקורונה עדיין מלווה אותנו, אולם מנתוני משרד הבריאות המתפרסמים הערב (חמישי) עולה כי מגמת הירידה בהיקף התחלואה נמשכת.

2,009 חולי קורונה אובחנו אתמול בישראל מתוך 40,513 תוצאות בדיקות שהתקבלו. מאז אמש בחצות אובחנו בארץ רק 842 חולים, למרות שנערכו למעלה מ-22 אלף בדיקות.

מספר הנדבקים הכולל מאז פרוץ המגיפה חצה לראשונה את רף ה-300 אלף ועומד על 300,011 חולים. עד כה החלימו 256,684 חולים ומספר החולים הפעילים עומד על 41,203.

מספר החולים המשוכנים במלוניות הקורונה ממשיך לרדת ועומד על 4,073 חולים בלבד. מספר החולים המאושפזים בבתי החולים ממשיך לרדת אף הוא וכעת 1,314 חולים מאושפזים בבתי החולים.

234 חולים מאושפזים במצב בינוני וירידה נוספת נרשמה בחולים המאושפזים במצב קשה - 730 חולים. עם זאת, במספר המונשמים נרשם שיא חדש - 428 מונשמים, עלייה של 4 מונשמים מאז אמש בחצות.

עשרה חולי קורונה נפטרו מאז אמש בחצות ומספר הנפטרים המצטבר מאז פרוץ המגיפה הגיע ל-2,121.

בתוך כך, בתום דיון שנערך היום (חמישי) בקבינט הקורונה, השרים אישרו שורה של הקלות בסגר. בהקלות שאושרו: הסרת הגבלות, פתיחת לימודים לגיל הרך ופתיחת חלק מהעסקים. היוזמה של דרעי, שהציג מתווה לקיום חתונות, החרגה בכותל וכן הרחבת סמכויות לרשויות המקומיות, לא התקבלה.

מדובר בשלב הראשון של ההקלות לאחר סיום הסגר ביום ראשון בחצות. הקבינט אישר את פתיחת מקומות עבודה ללא קבלת קהל, מוסדות החינוך לגיל הרך (0-6), וביצוע Take Away ממסעדות. בנוסף תוסר מגבלת ה-1000 מטרים מהבית, ויותר לבקר בבתים של אחרים וכן ייפתחו חופי הים ושמורות הטבע.

כמו כן אושר מתווה קפסולות מיוחד לפתיחת הכותל המערבי, עד 2000 מתפללים בקפסולות של 20. הצעתו של השר אריה דרעי על מתווה החתונות לא התקבלה.

בנוסף, לפני שעה קלה קבינט הקורונה אישר את פתיחת הישיבות בכפוף למתווה קפסולות. על פי המתווה, הבחורים חייבים להציג תוצאות שליליות לבדיקת קורונה והם לא יורשו לצאת מהמתחם לאורך זמן חורף, מלבד מועדים בודדים שייקבעו מראש.

קורונה סגר קפסולות משרד הבריאות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד