י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
ברקע דיוני הקבינט להקלות

שר הבריאות בתדרוך: "אנחנו מודאגים; לא יהיו חתונות בקרוב" • צפו

"בהינתן שלא תהיה הפתעה לא נעימה, אנחנו נפתח ביום ראשון את הגנים במגבלות ובדרישות שהצבנו. אין כרגע שום אישור לפתיחת הישיבות או התיכונים". כך אמר הערב שר הבריאות אדלשטיין בתדרוך לתקשורת ונוסיף: "מותר להתחתן במדינת ישראל אבל אין שינוי בעמדת משרד הבריאות"

שר הבריאות בתדרוך: "אנחנו מודאגים; לא יהיו חתונות בקרוב" • צפו
שר הבריאות יולי אדלשטיין צילום: באדיבות המצלם

על רקע הירידה בנתוני התחלואה וההקלות בסגר שאושרו הערב (חמישי) בקבינט הקורונה, שר הבריאות יולי אדלשטיין עדיין מודאג. בתדרוך לעיתונאים אמר אדלשטיין כי משרדי הבריאות והאוצר עובדים על הפרטים האחרונים כדי להבטיח שלא תהיה התפרצות בגנים - "אנחנו מאוד מודאגים מכך", הוא ציין.

לדבריו, "צריך לצאת מהסגר בצורה הדרגתית. אנחנו מבינים את הקשיים הכלכליים ולכן אישרנו כבר מיום ראשון לפתוח מקומות עבודה שלא מקבלים קהל, את גני הילדים ומעונות היום מגילאי 0 עד 6. הצוותים המקצועיים של משרדי הבריאות והאוצר עובדים על הפרטים האחרונים כדי להבטיח שלא תהיה התפרצות בגנים - אנחנו מאוד מודאגים מכך".

הוא ציין כי אכן "בהינתן שלא תהיה הפתעה לא נעימה, אנחנו נפתח ביום ראשון את הגנים במגבלות ובדרישות שהצבנו. אין כרגע שום אישור לפתיחת הישיבות או התיכונים. אני מאוד מקווה שלא נחזור למצב שבתי ספר נפתחים ואז נסגרים. אנחנו מקווים שבעוד שבועיים נוכל להוסיף כיתות נמוכות בבתי הספר, אבל הפקנו לקחים מטעויות העבר".

אדלשטיין הוסיף כי "כל פעם שיהיו הקלות נוספות ונעבור שלב - תהיה עלייה מסוימת בתחלואה. זו לא סיבה להיכנס לפאניקה, נצטרך להשתלט עליה באמצעות התנהגות נכונה. היציאה מהסגר תהיה לא קצרה וייתכן שיהיו מצבים שנגיד 'רגע, צריך לעצור קצת'. אני מקווה מאוד שזה לא יקרה. בסופו של דבר הכל תלוי בנו. קבינט הקורונה הוכיח היום שאנחנו יודעים לקבל החלטה רצינית ואחראית עם כל הקושי".

שר הבריאות התייחס לדרישתו של השר דרעי בנוגע למציאת מתווה לחתונות ואמר כי "מותר להתחתן במדינת ישראל אבל אין שינוי בעמדת משרד הבריאות - התקהלויות זה הדבר הכי מסוכן לעת הזו ולכן אנחנו מקווים מאוד שעם ירידת נתוני התחלואה נוכל להגדיל גם את רמת ההתקהלות בשטח פתוח, אבל כרגע זה לא המצב. לזוגות הצעירים אני רוצה לומר שבתקופה הקרובה לא נהיה שם - כדאי להיערך לזה".

אדלשטיין טען כי "אין שום אישור להגיע לאולפנות או ישיבות תיכוניות גם אם הם בתנאי פנימייה. אם אכן יהיה משא ומתן על הנושא אנחנו נשמח לבדוק אותו אבל כרגע כל מי שיפתח מוסד חינוכי בטענה שיש לו פנימייה וישלח את התלמידים הביתה בסוף השבוע - יעבור על החוק". עם זאת חשוב לציין כי כוונתו של השר לישיבות אקסטרניות (חזרה הביתה בערבים), אולם ישיבות עם פנימייה ייפתחו על פי מתווה הקפסולות.


קורונה סגר יולי אדלשטיין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד