י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
על רקע ההפגנות הסוערות

נגיד עולם התורה במתקפה חריפה נגד העסקן: טישלר הוא 'רוידף'

ההפגנות הסוערות מידי יום בבורו פארק הוציאו את הנגיד הנודע שלמה רכניץ משלוותו והוא החליט לחוות דעתו פומבית נגד הצעדים הללו, תוך שהוא מונה את הנזקים וגם תוקף בחריפות את העסקן המארגן אותן: "טישלר הוא לא סתם קנאי. הוא 'רוידף', מעשיו המרושעים ידועים"

נגיד עולם התורה במתקפה חריפה נגד העסקן: טישלר הוא 'רוידף'
העשי טישלר / שלמה יהודה רכניץ צילום: באדיבות המצלם

מתקפה חריפה: לאחר שארגן הפגנות בבורו פארק נגד ההגבלות אותן קבע מושל ניו יורק אנדרו קואומו על האזורים האדומים בעיר עם תחלואה גבוהה בנגיף הקורונה, יוצא נגיד עולם התורה ר' שלמה יהודה רכניץ, במכתב חריף נגד האיש שמארגן את ההפגנות הללו - העסקן העשי טישלר.

במכתב פומבי שפרסם, פותח רכניץ ומסביר את החלטתו להתערב ולצאת עם המכתב: "בעיקרון היססתי לכתוב את המכתב הזה, אולם החלטתי שאני לא יכול לראות את המתרחש בשכונות חרדיות ולשתוק, שאוכל לומר ידי לא שפכו את הדם".

רכניץ מתומכי עולם התורה, זועם על כך שטישלר מארגן מחאות גדולות נגד חוקי הממשל, חוקים שנועדו להגן עלינו מתוך מטרה לעצור את ההדבקות ולהיפטר מהנגיף אחת ולתמיד.

"הקורונה הוא משחק ילדים בהשוואה להרס הפוטנציאלי שגדל בשקט מדי יום, אסון חדש זה אינו יכול להירפא על ידי אף תרופה", טוען הנגיד רכניץ במכתבו, "אנחנו היהודים מכניסים את עצמנו למקום סכנה גדול יותר מדי יום. אני בספק אם יש אפילו גוי אחד שראה או קרא על התנהגותנו הרעה הנוכחית ולא גייס מיד שנאה מולדת ליהודים, הם צופים בזה כמקרה שבו היהודים הם אנוכיים, אדישים ומעל החוק, וחוששים שהקורונה בסופו של דבר תגיע לשכונות שלהם, הם אומרים לעצמם כי ליהודים פשוט לא אכפת שאנחנו נמות".

לדבריו: "בשביל אנטישמיות צריך הרבה פחות מזה, אנחנו שוברים שיאים עכשיו, התנהגות זו מעולם לא התרחשה על ידי יהודים באמריקה, תמיד הכרנו את מקומנו, לפני מלחמת העולם השנייה, הרבה אנשים יכלו לברוח אך מעולם לא העלו על דעתם בחלומות הפרועים ביותר שלהם מה מצפה להם, כיום בגלל סיבות רבות בעולם, העולם נמצא בקצה, אנשים איבדו את מקום עבודתם, אנשים לא יכולים לשלם עבור שכר דירה או אוכל, אנשים קיבלו או מפחדים לקבל את נגיף הקורונה, או אולי הם איבדו אדם אהוב, אנשים מוטרדים מאוד מאי-שוויון בכל גווני הקשת".

עוד הוא מונה את תולדות עידן הקורונה: "יותר אנשים נוטלים תרופות פסיכיאטריות כיום מאי פעם, המצב העולמי נזיל מיום ליום וניצוץ קטן אחד יכול להיות הגורם להתלקחות, המפלגה הדמוקרטית היא לא כפי שהכרנו אותה, מכיוון שהיא מלאה עם פוליטיקאים שמנסים להתעלות זה על זה עד כמה הם יכולים להיות "פרוגרסיביים". הסיבה הבסיסית לבעיה שלנו, הסיבה שאנחנו מרגישים בטוחים, היא ללא ספק ששכחנו שאנחנו בגלות, זו לא המדינה שלנו, אנחנו בסך הכל אורחים באמריקה, אחרי יותר מאלף שנים סוף סוף יש לנו הזכויות לחיות במדינה ללא גטאות".

בשלב זה עובר הנגיד רכניץ למתקפה נגד העסקן ומתנער מפעולותיו: "אשי טישלר, טוען באופן שקרי שהוא מייצג אותנו, מארגן הפגנות במקום בו צווחים גסויות אישיות כלפי הרשויות, "בעלי חיים מלוכלכים, נאצים וקאפו" הם רק כמה דוגמאות שהליצנים האלה קוראים, אם זה נראה כאילו אני לוקח את זה אישית, אז לא, זה בגלל שהוא מסכן את משפחתי ואת משפחותיכם".

"המדרש אומר: אם אומרים לך שיש תורה בגויים, אל תאמין, אבל אם אומרים לך שיש חכמה מצד הגויים, אתה יכול להאמין בזה, אנחנו בעיצומו של נגיף קורונה שטרם נראה בעבר, ובאופן טבעי כולם מחפשים אשמים, חצי מדינה חשבה שזה הנשיא טראמפ. המחצית השנייה האמינה שזו אשמת סין. זו הייתה סוף סוף הפורענות הראשונה בהיסטוריה בה לא האשימו את היהודים, אבל לא לדאוג, כמה מאנשינו תיקנו את זה מהר, ועכשיו מאשימים אותנו", טוען רכניץ בכאב.

לדידו "אנחנו עדיין לא יכולים להמציא חוקים משלנו, ואנחנו מחויבים לכל הרבנים ששמעתי עד כה שאמרו למלא אחר ההנחיות של מומחי הבריאות, כן, אנחנו חיים בדמוקרטיה. וכן, יש לנו זכות לחופש ביטוי, אך מילות השנאה של טישלר אינן נחשבות ל"דיבור". אנחנו תמיד יכולים להסכים ולא להסכים, אבל לא בצורה כזאת".

הנגיד ר' שלמה יהודה רכניץ מסכם את מכתבו וכותב: "אבל תנו לי להיות ברור. העשי טישלר הוא לא סתם קנאי. הוא 'רוידף', מעשיו המרושעים ידועים".

שלמה רכניץ בורו פארק אשי טישלר הפגנות חרדים קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 17 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד