י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
המחלה שאחרי ההחלמה

אחרי קורונה: 50 ילדים סובלים מבעיה לבבית

בבית החולים קפלן ברחובות מאושפזים שני ילדים ונער עם פגיעה לבבית קשה, אחר שהחלימו מקורונה. הם סובלים מפגיעה אוטו-אימונית, במהלכה מערכת החיסון של הגוף תוקפת את הגוף בעצמו. בסך הכל מאושפזים בבתי החולים בארץ כ-50 ילדים עם אבחנה דומה

אחרי קורונה: 50 ילדים סובלים מבעיה לבבית
ילדים קופצים על טרמפולינה צילום: Olivier Fitoussi /FLASH90

ילדים נוטים לחוות פחות תסמיני קורונה ונחלצים מהמחלה בקלות יחסית, רבים מהם הינן א-סימפטומים, אך ישנם כאלו שנתונים בסכנת חיים, דווקא אחרי שהחלימו מהנגיף. שני ילדים ונער מאושפזים בבית החולם קפלן ברחובות עם פגיעה לבבית קשה, שלושתם חלו בקורונה והחלימו וכעת הם סובלים מפגיעה אוטו-אימונית, במהלכה מערכת החיסון של הגוף תוקפת את הגוף בעצמו.

בסך הכל מאושפזים בבתי החולים בארץ כ-50 ילדים עם אבחנה דומה. בעבר דווח על מאות ילדים בארה"ב שסבלו מפגיעה דומה ובמשך ימים ארוכים לא הצליחו הרופאים להבין את הקשר בין הקורונה לבין התופעה. גם כעת הקשר לא מובן דיו, מה שכן ידוע שמדובר בתופעה הרווחת במקרים שהמערכת החיסונית מתעוררת לפעולה, אך משום מה ממשיכה לתקוף את המערכות החיוניות של הגוף גם אחרי שהצליחה לגבור על הנגיף בעצמו.

ד"ר אורי בלה, מנהל המחלקה לרואה דחופה הסביר כי ילדים שהחלימו מקורונה מדווחים על כאבי בטן וחזה, אצל חלקם מזוהה פגיעה בלב או בכבד.

מצבם של הילדים והנער מוגדר קשה אך יציב הם מאושפזים במחלקת טיפול נמרץ, וחייהם אינם בסכנה, עם זאת מדובר בתופעה קשה ומדאיגה, שרווחת בעיקר בקרב ילדים ונערים.

קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד