י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
"אין אינדיקציה לקיום אינטרסים"

היועץ המשפטי הכריע: לא תיפתח חקירה נגד נתניהו בתיק המניות

היועמ"ש לממשלה מנדלבליט החליט לסגור את תיק המניות נגד ראה"מ וכן שלא לפתוח בחקירת תיק 3000 - תיק הצוללות, זאת בהתאם לעמדת פרקליטות המדינה ומשטרת ישראל. הנימוק המרכזי שהציג מנדלבליט בהחלטתו: "לא נמצאה אינדיקציה לקיום אינטרס רלוונטי של מיליקובסקי, אותו הוא היה עשוי לקדם באמצעות נתניהו"

היועץ המשפטי הכריע: לא תיפתח חקירה נגד נתניהו בתיק המניות
בנימין נתניהו צילום: נועם ריבקין-פנטון, פלאש 90

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט הודיע היום (חמישי) כי החליט שלא לפתוח בחקירה פלילית נגד ראש הממשלה בפרשת המניות. באשר לתיק הצוללות, ציין מנדלבליט, כי אין מקום לפתוח מחדש את בחקירה. בהחלטתו כותב היועמ"ש כי אכן נתניהו טובות הנאה משמעותיות, אך לא ניתן לקבוע את היקפן.

"החלטתי דנן עוסקת בשאלה האם קיימת תשתית ראייתית המצדיקה פתיחה בחקירה פלילית נגד נתניהו בעניין נוסף, חמישי במספר, אשר במוקד שלו מצויה רכישת זכויות שביצע נתניהו בשנת 2007 בשותפות שבבעלות בן דודו, ומי שהיטיב עם נתניהו לאורך שנים, איש העסקים האמריקני נתן מיליקובסקי ובני משפחתו הקרובים", כותב מנדלבליט בהחלטתו, "רכישה אשר הניבה רווח משמעותי לנתניהו, נוכח פער גדול בין מחיר רכישת הזכויות בשנת 2007 לבין מחיר מכירתן בשנת 2010".

"לאחר בחינת התשתית הראייתית שנאספה במסגרת הבדיקה שבוצעה, ומכלול העמדות שהובאו בפניי", מוסיף היועמ"ש, מצאתי כי יש לקבל את המלצתם הדומה של ראש אגף החקירות והמודיעין במשטרת ישראל - ניצב יגאל בן-שלום, פרקליטות המדינה, שניתנה על דעת שני המשנים לפרקליט המדינה שעסקו בנושא - גב' ליאת בן-ארי ומר שלמה (מומי) למברגר, והמשנים ליועץ המשפטי לממשלה - מר רז נזרי וגב' עמית מררי, ולפיה אין בנסיבות העניין תשתית מספקת כדי להורות על פתיחה בחקירה פלילית נגד נתניהו".

"עבירת שוחד, ביסודה, חולשת על מצב שבו טובת הנאה ניתנת לעובד הציבור בעד פעולה הקשורה בתפקידו", הוסיף היועמ"ש, "חרף התהיות שהמקרה מעורר, אין בסיס לקבוע כי מתקיים חשד סביר שיצדיק חקירה פלילית בעבירת שוחד. לא נמצאה אינדיקציה לקיומו של אינטרס רלוונטי של נתן מיליקובסקי שאותו הוא היה עשוי לבקש לקדם באמצעות נתניהו, שכיהן באותה עת (2007) כיו"ר האופוזיציה. רק למעלה משלוש שנים לאחר מכן החלה פעילות עסקית מסוימת של מיליקובסקי בישראל".

מוקדם יותר היום, אמר ראש הממשלה החליפי יו"ר כחול לבן בני גנץ בראיון לאולפן ynet כי "נושא הצוללות הוא חמור ואני משוכנע שראוי לו להיחקר. לדבריו, "אני מכיר את הסעיף שמאפשר לי לקיים בדיקה במשרד הביטחון ואני בודק את האפשרות להקים ועדת בדיקה. זה בהחלט דבר שייתכן ואעשה אותו". 

אביחי מנדלבליט תיק 3000 תיק הצוללות ראש הממשלה בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד