י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
לא לוקחים סיכונים

ה-FBI ליהודי ארה"ב: ייתכנו מקרי אלימות ביום הבחירות

אין איום קונקרטי, אך ב-FBI לא לוקחים סיכונים מיותרים ומזהירים מפני אפשרות שתפרוץ אלימות כלפי מוסדות המזוהים עם היהדות ביום הבחירות לנשיאות ארצות הברית

ה-FBI ליהודי ארה"ב: ייתכנו מקרי אלימות ביום הבחירות
חב"דניקים בניו יורק צילום: אמיר לוי, פלאש 90

לקראת הבחירות לנשיאות ארה"ב בעוד כחודש, ה-FBI מעביר מסר למוסדות יהודיים ברחבי ארצות הברית, להתגונן מפני אפשרות לאלימות שתתרחש ביום הבחירות.

במפגש מקוון שערכו ראשי הקהילות ביום חמישי אחר הצהריים, בראשם מספר אנשים המתאמים את האבטחה למוסדות יהודיים ברחבי ארצות הברית, שמעו ראשי הקהילות על חשש מפני אלימות נגד יהודים ביום הבחירות ב-3 לנובמבר הקרוב.

גורמים פדרליים אמרו למנהיגים היהודים שהשתתפו כי נכון לעכשיו לא ידוע על איומים ספציפיים על המוסדות היהודיים ביום הבחירות. אך היהודים עדיין צריכים להיערך לאפשרות שכזו.

"לא זיהינו איומים ספציפיים ביחס לקיצוניים אלימים מבית או ארגוני טרור בינלאומיים", אמר קלווין שיברס, עוזר מנהל מחלקת החקירות הפליליות של ה-FBI, אך זה הוסיף ואמר כי "האומה נותרה ערה לתזוזה פוטנציאלית, לא רק לבחירות אלא לדעתי גם על הרבה דברים שקורים במדינה".

השיחות עם ראשי הקהילות בזום, היתה עבור מאות מוסדות יהודיים - כמו בתי כנסת, בתי ספר ומתנ"סים - המשמשים כמקומות קלפי או נמצאים בקרבתם. פחות משלושה שבועות מיום הבחירות התריעו גורמים פדרליים וממלכתיים על התגברות ההקצנה מצד אנטישמיים העלולה להתפתח לגל של אלימות, במיוחד אם תהיה תוצאה מעורפלת של זהות המנצח, או אם המועמד המועדף על קבוצות ימין קיצוניות - הנשיא טראמפ יפסיד.

במהלך השנים האחרונות, ובמיוחד מאז הירי בבית הכנסת של קהילת 'עץ חיים - אור לשמחה' בפיטסבורג בחג הפסח לפני שנה וחצי, בתי הכנסת ברחבי הארץ נקטו בצעדים להגברת ביטחונם באמצעות שומרים חמושים, מצלמות אבטחה ואמצעים אחרים.

בראד אורסיני, ששימש כמנהל הביטחון של הקהילה היהודית בפיטסבורג במהלך הירי בבית הכנסת ב-2018 אז נרצחו 11 מתפללים על ידי ניאו נאצי אמר כי מבחינת האיום הפוטנציאלי, המוסדות היהודיים צריכים לראות את ה-3 בנובמבר באותה מידה של רצינות כמו ראש השנה ויום הכיפורים.

אורסיני, המשמש כיום כיועץ הבכיר לביטחון לאומי ברשת הקהילות היהודיות הוסיף, כי "למרות שאין לנו איומים מאומתים, אנו מכירים את מצב הרוח במדינה כרגע, עלינו להתכונן כאילו משהו רע יכול להתרחש".

מוסדות יהודיים בחירות לנשיאות ארה"ב 2020 FBI הטבח בפיטסבורג

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד