י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
"יצירתיות"

בריטניה: שלף שתי שיניים עם פלייר לאחר שלא הצליח לקבוע תור לרופא

הזוי: גבר בבריטניה שלא היה בידו מספיק בכדי לשלם עבור טיפולי שיניים, מצא דרך יצירתית להקל על הכאבים ולפתור את הבעיה • לאחר מעשה תיאר את התחושה "היה מספיק כואב בכדי שיהיה מפחיד"

בריטניה: שלף שתי שיניים עם פלייר לאחר שלא הצליח לקבוע תור לרופא
רופא שיניים, אילוסטרציה צילום: pixabay

גבר בן 42 שמקצועו בנאי, שלף את שיניו הקדמיות עם פלייר לאחר ששתה בביתו שמונה ליטרים של בירה מסוג סטלה ארטויס וכך הקל על הכאב

כריס סבאג', בן 42, נקט בצעד יוצא דופן בכדי להוציא שתי שיניו לאחר שלא הצליח להזמין תור לרופא שיניים בפורטסמות' - בריטניה, הוא ביצע רפואת שיניים עצמית בחדר השינה שלו מכיוון שלא יכול היה להזמין תור לרופא שיניים, וגם לא הצליח להזמין תור חירום, ואמר שזה "הדבר הנורא ביותר שעשיתי אי פעם".

כריס התייסר במשך ימים, ואמר כי עצם הנגיעה בשן עם צבתו החלודה הציתה "גלי כאב מייסר". כך מדווח האתר 'דה סאן'. האב לשלושה הודה שהוא נאלץ להיות "שיכור מאוד" על ידי שתיית שמונה פחיות של בירה 'סטלה ארטויס' כדי להקל על הכאב לפני שהוא שלף את השן הראשונה. לאחר מכן המתין 24 שעות נוספות כדי לשלוף את השנייה - הפעם מפוכח.

סאבאג' אמר: "בסופו של דבר הייתי צריך להשתכר מאוד בפעם הראשונה, אף אחד לא רוצה לקחת חלק מהפנים שלו עם פלייר וללא משככי כאבים של ממש".

"שמתי את הצבת על השן הראשונה, ובשנייה שעשיתי את זה, זה כאב, אז הורדתי את הפלייר חזרה, חיכיתי חמש דקות, החזרתי שוב ואז חשבתי שאני פשוט צריך לעשות את זה, זה היה מעשה לא שגרתי ראוי, אחיזה ומשיכה".

סאבאג' הוסיף כי למרות שלא היה הרבה דם, זה היה "מספיק כדי להיות מפחיד", וכי זה היה "שווה את הסיכון לזיהום".

כריס לא נרשם לרופא שיניים של ארגון הבריאות הבריטי ה-NHS כשעבר לפורטסמות' מאלטון - האנטס לפני שלוש שנים. הוא איבד את שתי שיניו הקדמיות בתאונת אופניים בשנה שעברה, וכשהתחיל לחוות כאב לאחרונה הוא התקשר לכ-20 מרפאות שיניים, שאף אחד מהם לא קיבל מטופלים חדשים.

לאחר מכן הוא התקשר לטלפון החירום 111, שהפנה אותו לארגון התנדבותי שעוזר למערכת הבריאות במהלך המגפה כדי לסייע, אך הופנה חזרה ל-111.

לסאבאג' לא היה מספיק כסף לשלם טיפול פרטי, 100 ליש"ט (כ-450 ש"ח). לדבריו, "יכולתי לחכות שבוע - ללוות כסף והייתי עושה את זה בתנאים היגייניים אבל לא היה שום סיכוי שיכולתי לחכות. "היגיינה לא עברה לי בראש, זה היה פשוט 'תוציא את זה' - אבל ההקלה הייתה שווה את זה".

דובר ארגון NHS בדרום מזרח אנגליה הגיב על האירוע: "אם מטופל הוערך קלינית כמי שזקוק לטיפול דחוף שאינו יכול להתבצע על ידי מרפאת שיניים מקומית, ניתן להפנותו לאחד ממוקדי הטיפול החירום".

שיניים בריטניה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד