י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
מתווה החזרה המלא

לקראת פתיחת הגנים: משרד הבריאות קורא לגננות לבוא ולהיבדק

בשורה להורים: בהתאם להחלטת הממשלה אמש, גני הילדים ישובו לשגרת הלימודים כבר מיום ראשון הקרוב • הצוות החינוכי יעטה מסיכות כנדרש, ועל הילדים לבוא עם הצהרת בריאות • עמדות בידוק רבות הוקמו, ומשרד הבריאות קורא לגננות והמורות לבוא ולהיבדק

לקראת פתיחת הגנים: משרד הבריאות קורא לגננות לבוא ולהיבדק
אילוסטרציה צילום: פלאש 90

בהתאם למתווה מגבלות משרד הבריאות והחלטת הממשלה מאתמול בערב (חמישי) גני הילדים בגילאי 3-6 יחזרו ללימודים כבר ביום ראשון הקרוב ה- 18.10. ובמקומות בהם הרשויות לא תוכלנה לפתוח את הגנים ביום ראשון, תינתן האפשרות לחזור ביום שני ה- 19.10.

בהתאם לסיכום שבין צוותי המקצוע של משרד הבריאות ומשרד החינוך, החזרה תיעשה על פי המתווה שהוצע, ולפיו הלמידה תתקיים כבשגרה, ללא פיצול 6 ימים בשבוע, בהתאם למבנה הלמידה הנהוג במקום. צוות הגן יהיה הצוות הקבוע (גננת, סייעת, בת שירות לאומי וכד') והוא ימשיך לעבוד יחד כבשגרה.

מרכזי יום חינוכיים (שמרטפיות) יעמדו לרשות ילדי הגננות והסייעות. הם יפעלו ברשויות המקומיות. מרכזים אלה משרתים כיום את ילדי עובדי ההוראה של החינוך המיוחד, וכאמור אליהם יצטרפו ילדי הגננות והסייעות של החינוך הרגיל.

"צהרוני ''ניצנים'' ימשיכו לפעול כבשגרה 5 ימים בשבוע, בקבוצות קבועות עד 35 ילדים ובצוותים קבועים. ניתן יהיה לצרף ילדים מ- 3 כיתות אורגניות לכל היותר, ובלבד שמספרם הכולל לא יעלה על 28.

כמו כן הגננות והסייעות יעטו מסיכות/משקף. הילדים פטורים מעטיה, אולם הם יגיעו מדי יום עם הצהרה חתומה.

על פי המתווה לא תתקיים פעילות של מפעילים חיצוניים בגני הילדים, אולם גננות וסייעות משלימות תוכלנה לעבוד ב- 3 גנים לכל היותר.

ביום ראשון הקרוב ועדת שרים אמורה להכריז על מגבלות על ערים אדומות או על איזור ״מוגבל״. הנחיות מפורטות בנוגע לסגירת מערכת החינוך או מגבלות באיזורים אלו יפורסמו בהמשך. ילדי חינוך מיוחד ימשיכו ללמוד ללא מגבלה הן בעיר האדומה או מחוצה לה. הלימודים בחטיבות צעירות יפתחו רק לילדי הגן.

לצד ההנחיות החדשות הללו, ימשיכו ילדי החינוך המיוחד, ילדים ונוער בסיכון והפנימיות בשגרת לימודיהם. אלה הוחרגו בתקנות הסגר מלפני כשבועיים.

בתוך כך, משרד הבריאות הודיע אמש כי פיקוד העורף פורס נקודות דיגום רבות בכל הארץ במהלך סוף השבוע עבור גננות ומורות. את הרשימה המלאה ניתן למצוא באתר משרד הבריאות, אין צורך בהפניית רופא ויש להגיע עם תעודת זהות ותלוש משכורת.

גני ילדים משרד הבריאות קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד