י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
בגלל חשש לקורונה

הלווית הגאון מרמות נערכה ללא המנוח

שכונת רמות בירושלים אבלה: הגאון שהקים את רמות החרדית הלך לעולמו בפתאומיות. זעם בקרב המלווים, מסע ההספדים נערך אמש ללא מיטת המנוח מחשש שנדבק לקורונה | הלוויתו וקבורתו תושלם היום

הלווית הגאון מרמות נערכה ללא המנוח
מסע הלוויה אמש ללא המנוח צילום: באדיבות המצלם

ברוך דיין האמת: בירושלים הלך לעולמו בפתאומיות הדיין הגאון הרב שלום חזן זצ"ל, רב קהילת 'משכן מאיר' בשכונת רמות ומגדולי הרבנים של הקהילה בצרפת והוא בן 67 בפטירתו.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי אתמול בשעות הצהריים עשה המנוח את דרכו לכיוון הכותל המערבי מבית מדרש ספרדי שבסמוך שם הרביץ תורה. לפתע התמוטט הרב זצ"ל ברחובה של עיר ופונה לבית החולים. לאחר כשעה השיב את נשמתו לבוראה, כשהוא מותיר אחריו אלפי תלמידים המומים בארץ ובצרפת.

המנוח זצ"ל היה תלמידו המובהק של הגאון רבי חיים חייקין זצ"ל בצרפת. בהמשך חייו עלה לארץ והגיע לשכונת רמות עוד בהיותה שכונה חילונית.

לאחר שהרפורמים ניסו להשתלט על השכונה ואף לבנות בית כנסת, הציל הגר"ש חזן את השטח מידם והקים את בית מדרשו 'משכן מאיר'. בית הכנסת הראשון שהוקם בשכונת רמות בבירה.

במשך עשרות שנים מסר נפשו למען בית המדרש, כולל אברכים, והקהילה שאותה הקים בעשר אצבעותיו במסירות נפש.

המנוח גדל בדירה פשוטה וצנועה וכל מה שהיה לו נתן עבור צדקה וחסד לתלמידיו.

במהלך מסע הלוויה הספידוהו גדולי תורה וראשי ישיבות, בניו וחתניו. בין הרבנים; הגאון רבי שלמה קצין, רב ביהמ"ד ספרדי, הגאון רבי רפאל לרדו מראשי ישיבת 'פאר התלמוד', הגאון הרב רפאל בן זקן ראש ישיבת גילה, הגאון הרב אפרים בוגרד חבר בית הדין וכן חתנו הרב מאיר חזן ועוד.

גדולי התורה ציינו את הענווה הגדולה של המנוח והאמונה התמימה כל חייו במסירות נפשו בהרבצת התורה והעמדת תלמידים הרבה ויחסו לכל אדם קטן כגדול.

לאחרונה סבל מהתנכלויות וביזיונות שנגרמו לו ובעקבות כך עבר ייסורים קשים. אחד מתושבי רמות סיפר שהגיע לפני זמן מה למעונו של האדמו"ר רבי דוד אבוחצירא, לבקש את ברכתו, אמר לו רבי דוד: "יש קטרוג על השכונה שלכם שמבזים תלמיד חכם גדול ואתם שותקים".

עם הישמע הבשורה הקשה על לכתו, מאות מתלמידיו התכנסו למסע ההספדים בסמוך לבית מדרשו וחלקו לו כבוד בדרכו האחרונה. לאחר שראו כי הגעת המיטה מתעכבת מלהגיע לבית המדרש וזאת לאחר החלטת בית החולים, לבדוק האם הרב נדבק בנגיף הקורונה החלו במסע ההספדים בהעדרו. כך נודע ל'בחדרי חרדים'.

אך במשך שעתיים ספדו לרב זצ"ל כשהמיטה עדיין לא הגיעה וזאת בגלל סירוב בבית החולים לשחרר את המיטה מחשש שאולי הרב נדבק בנגיף והלוויה צריכה להיות ע"פ הנהלים המותאמים מחשש להידבקות המונית, מה שגרם לזעם רב בקרב מאות מתלמידיו שבאו מרחוק לכבדו בדרכו האחרונה ונאלצו לאחר ההספדים לשוב על עקבותיהם בלי ללוות את המנוח זצ"ל והכל בגלל טענות מוזרות.

המשך מסע הלוויה והקבורה תערך היום יום שישי אחר חצות בהר המנוחות בירושלים.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים.

מסע הלוויה היום.

שכונת רמות הלוויה הרב שלום חזן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד