י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
נערכים לגל תחלואה חדש

גרמניה: "אם לא נפעל – נגיע ל-20 אלף חולים ביום"

קנצלרית גרמניה הודיעה על תוכנית נרחבת למניעת התפרצות התחלואה. "אם לא נפעל בנחישות נמצא את עצמנו עוד חודש עם 20 אלף חולים ביום" | בתוכנית: בדיקות מהירות ומרפאות ייעודיות  

גרמניה: "אם לא נפעל – נגיע ל-20 אלף חולים ביום"
אילוסטרציה צילום: unsplash

נערכים לתחלואה גוברת: גרמניה נתפסת כמדינה שהצליחה לנצח את הקורונה, ומספר החולים בה נמוך יחסית ליתר מדינות אירופה. עם זאת, המדינה נערכת כעת לקראת גל שני של תחלואה שאמור לפרוץ בימים אלו, כשיחד עם מחלות החורף הדבר צפוי לגרום לתחלואה נרחבת. לשם כך, במדינה החליטו שלא לחכות עד שהתחלואה תתפשט, אלא נערכים מראש עם צעדים נרחבים למניעה.

השבוע כינסה קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל ישיבה מיוחדת בה הודיעה על כוונתה לנקוט בצעדים מיידים למניעת תחלואה, כמו הגבלת האירועים במקומות סגורים ל-25 משתתפים לכל היותר, איסור על מכירת אלכוהול בלילה ועוד. "אם לא נפעל בנחישות", אמרה מרקל, "נמצא את עצמנו בעוד חודש, עם 20 אלף חולים ביום".

בנוסף, הודיע שר הבריאות על שורה של צעדים, ביניהם הכנסתם לשימוש של מכשירים לבדיקת קורונה המצליחים לספק תוצאה מהירה תוך 20 דקות. בנוסף, יוקמו מרפאות ייעודיות שיתמקדו בחולי הקורונה. צעד נוסף שנשקל הוא חלוקת חיסוני שפעת חינם לאוכלוסיה (בארץ, אגב, החיסונים ניתנים חינם, אך עד השנה למרות זאת הם לא זכו לביקוש נרחב).

במדינה מתכננים גם להגביל אירועים ל-25 בני אדם לכל היותר בחלל סגור ו-50 לכל היותר באוויר הפתוח. צעד נוסף שנשקל הוא להגביל מכירת אלכוהול אחרי השעה 22:00, צעד שכבר הוכח כתורם לירידת התחלואה לאחר שנמנעת התגודדות של צעירים בערבים במרכזי הערים.

מנגד, בתי הספר אמורים להיפתח ולפעול כרגיל, אם כי מערכת הבריאות שוקלת להורות על שימוש במכשירים ניידים לטיהור אוויר העושים שימוש בפילטרי HEPA, כפי שקיים במערכות מיזוג מתקדמות במטוסים ובמפעלים מסוימים, או לקבוע כי יש לאוורר את הכתה מדי 20 דקות ל-2-3 דקות, ולהותיר את הדלתות והחלונות פתוחים לאוורור בהפסקה. הבעיה, שבימי החורף הקרים המלצה זו לא תהיה ישימה, ואילו התקנת פילטרים כרוכה בהשקעה של הון עתק במבני בתי הספר, שחלקם הגדול גם ישן כך שלא ברור האם התקנת המערכות הללו אפשרית בהם.

קורונה גרמניה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד