י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
השריד לבית בריסק

זקן ראשי הישיבות הגאון רבי משולם דוד הלוי סולובייצ'יק זצוק"ל

אבל כבד לישראל: מירושלים מגיעה הבשורה הקשה והמרה על הסתלקותו של זקן ראשי הישיבות בדורנו, בנו האחרון של הגרי"ז מבריסק, הגאון רבי משולם דוד הלוי סולובייצ'יק זצ"ל, ראש ישיבת בריסק מגדולי מעתיקי השמועה ומשרידי דור דעה שהעמיד אלפי תלמידים בכל קצווי תבל 

זקן ראשי הישיבות הגאון רבי משולם דוד הלוי סולובייצ'יק זצוק"ל
הגאון רבי משולם דוד הלוי סולובייצ'יק צילום: שוקי לרר

נצחו אראלים את המצוקים ונשבה ארון הקודש: אבל כבד בעולם התורה והישיבות בארץ ובעולם, עם הסתלקותו של זקן ראשי הישיבות בדורנו, הגאון רבי משולם דוד הלוי סולובייצ'יק זצ"ל, ראש ישיבת בריסק ובנו האחרון של מרן הרב מבריסק זצוק"ל, שהשיב את נשמתו ליוצרה בגיל 99. 

בשנה האחרונה נחלש ראש הישיבה ואושפז מספר פעמים בבית החולים, ראש הישיבה אף עבר מביתו המיתולוגי ברחוב עמוס, לבית החדש ברחוב עלי הכהן עקב צורכי הבריאות והסמיכות לישיבת בריסק בשכונת גבעת משה.

בכל התקופה האחרונה למרות חולשתו, המשיך לעמול בתורה ולמסור את שיעוריו לתלמידיו. בימים האחרונים הלך מצבו והידרדר, ראש הישיבה קיבל טיפול רפואי מסור בביתו, אך בליל שישי ערב שבת קודש פרשת לך-לך, לאחר התייעצות עם הרופאים הוחלט לפנותו לבית החולים 'הדסה עין כרם' בירושלים, שם אושפז במצב קשה ואף לאחר בדיקה התגלה כחיובי לקורונה. מאז החלים, חזר לביתו ומצבו הוסיף להיות קשה.

תפילות רבים נישאו בכל העולם לשלומו ולרפואתו של ראש הישיבה, אך באור ליום ראשון בבוקר בשעה 6:22 קרסו מערכות גופו ונצחו אראלים את המצוקים ונשבה ארון האלוקים.

אבל כבד בעולם התורה והישיבות עם היוודע הבשורה הקשה והמרה על הסתלקותו של ראש הישיבה זצ"ל, שהרביץ תורה למעלה משבעים שנה והעמיד אלפי תלמידים בכל קצווי תבל.  

בהיכל ישיבתו - ישיבת בריסק ברחוב גרוסברג בשכונת גוש 80 בירושלים הוסרה הפרוכת ואבל כבד ניכר בכל פינה ופינה. 

אתר 'בחדרי חרדים' יעקוב אחר מסע הלוויה שיצא הבוקר (ראשון) בשעה 11:00 מביתו ברחוב עלי הכהן 17 בשכונת גבעת משה בירושלים ליד היכל ישיבתו - ישיבת בריסק ומשם להר המנוחות, שם ייטמן בחלקה שליד אביו מרן הרב מבריסק זצ"ל. 

וכל בית ישראל יבכו את השריפה אשר שרף ה'. 

הרב משולם דוד סולובייציק ישיבת בריסק הרב מבריסק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד