י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
המתווה נתקל בקושי משפטי

פרסום ראשון: שר התורה הורה לפתוח מחר את תלמודי התורה

לאחר שבוע של המתנה והידברות מול נציגי משרד הבריאות והממשלה, שר התורה מורה למנהלי הת"תים לפתוח אותם כבר מחר. במהלך כינוס ועדת השרים בשישי הצביע המשנה ליועמ"ש על בעיה משפטית שאינה מאפשרת את אישור 'מתווה הת"תים' • כל הפרטים בפרסום ראשון

פרסום ראשון: שר התורה הורה לפתוח מחר את תלמודי התורה
תלמוד תורה תשב"ר בצל הקורונה צילום: שוקי לרר

לאחר שבמשך השבוע החולף כל המוסדות החרדים, תלמודי התורה נמנעו מלפתוח את מסגרות הלימוד בשל הידברות מול הממשלה לאפשר פתיחת מוסדות בישובים החרדים, המתווה נדחה, הערב נודע ל'בחדרי חרדים' כי שר התורה הגר"ח קנייבסקי מורה לפתוח מחר את תלמודי התורה.

כפי שדווח בהרחבה ב'בחדרי חרדים' הראב"ד הגר"י סילמן יזם מתווה, לפיו, ייפתחו תלמודי התורה בתמורה להסכמה על הטלת סגר בישובים החרדים, בעקבות כך בריכוזים החרדים השאירו את תלמודי התורה סגורים.

ביום ראשון כ"ג תשרי בצהריים הודיע שר התורה הגר"ח קנייבסקי כי יש לפתוח את תלמודי התורה, אלא ששעות לאחר מכן הודיעו על הקפאת ההחלטה, כשבמגזר נתנו עד סוף השבוע כדי להמתין לתשובה מגורמי הממשלה.

במהלך השבוע אף נועדו בבני ברק, מזכירי מועצת גדולי התורה, יחד עם יו"ר ש"ס השר אריה דרעי, חבר הכנסת משה גפני, הראב"ד הגר"י סילמן ונציגי קהילות שהביעו הסכמה לא לפתוח מוסדות עד ליום ראשון (מחר).

במהלך הדיון של ועדת השרים לאזור מוגבל הועלתה הדרישה לפתוח את מוסדות התורה, אלא שהמשנה ליועמ"ש עו"ד רז נזרי הצביע על בעיה משפטית אם המוסדות ייפתחו דווקא בערים האדומות, בעוד בשאר חלקי הארץ בתי הספר יישארו סגורים, כך נודע ל'בחדרי חרדים'.

על פי הדיווח ברשת ב׳ הפרויקטור החרדי במשל"ט משרד הבריאות האלוף במיל' רוני נומה הזהיר את השרים מפני המצב בערים החרדיות. לדבריו: "יש מקומות שבהם פתחו כבר תלמודי תורה בלי אישור, ולהערכתי רבים ייפתחו - לא משנה מה שאתם חושבים שאתם תגידו. מדובר בכמה עשרות אלפי ילדים שיחזרו ללימודים. הם יפתחו באופן פיראטי וכולם יחזרו שם ללמוד".

כעת, לקראת ראש חודש חשוון שיחול מחר, ולאחר שבוע של המתנה, הורה שר התורה הגר״ח קנייבסקי, קודם כניסת השבת לפתוח את תלמודי התורה החל ממחר, כולל בערים האדומות.

הגר''ח קנייבסקי תלמודי תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד