י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
הקרב הפוליטי

גנץ מחריף את הטון: "ראש הממשלה ושר האוצר חייבים להפסיק לשחק"

אחרי שביום שישי דווח ב'חדשות 13' כי גנץ שוקל לפזר את הכנסת כבר בחודש הבא לשם בחירות מוקדמות, הוא התייצב הערב בערוץ המתחרה ושיגר איומים כלפי נתניהו והליכוד כי יש לו אלטרנטיבות. זמן קצר לאחר מכן פרסם שר האוצר: "בכוונתי להביא לישיבת הממשלה בשבוע הבא את אישור התקציב לשנת 20 ואת חוקי ההסדרים" | נתניהו הגיב וב'כחול לבן' תקפו

גנץ מחריף את הטון: "ראש הממשלה ושר האוצר חייבים להפסיק לשחק"
בנימין נתניהו ובני גנץ במליאה צילום: דוברות הכנסת

לקראת המועד בו נדרש להעביר את תקציב המדינה לשנת 2020 ושנראה כי במשרד האוצר מסרבים למהר לדון בסגויה, יו"ר כחול לבן בני גנץ מחריף את הטון ומשגר איום חריף לעבר ראש הממשלה בנימין נתניהו.

"השבועות הקרובים יראו לי אם יש כוונה לעבוד למען האזרחים", אמר הערב גנץ בריאיון ל'חדשות 12'. לדבריו, "אם זה לא יקרה, אני אמשיך לעבוד למען המדינה. אני נפגשתי עם יעלון ועם אחרים, אם הממשלה לא מתפקדת, אני אחזור לסדר העדיפויות האותנטי שלי. אם הממשלה לא תתפקד לא תהיה לי ברירה אלא לחשב צעדים".

גנץ הדגיש, "אנחנו הצטרפנו לממשלה על מנת שתתפקד בזמן חירום. אנחנו נאבקים ונמשיך להיאבק שהממשלה תתפקד, ובשביל זה צריך שסדר העדיפויות של המדינה יהיה לפני סדר העדיפויות של ראש הממשלה או של הליכוד". בדבריו רמז כי לא יהסס לקדם את החוק שימנע מראש הממשלה לכהן בתפקידו בעקבות כתבי האישום.

גנץ דורש "שהממשלה תתפקד על כל המרכיבים שלה, שתכין תקציב, שיהיו ועדת שרים לענייני חקיקה, ואם לא - אני אבחן כל חלופה אחרת".

נזכיר כי ביום שישי דיווח העיתונאי ספי עובדיה ב'חדשות 13' כי גנץ שוקל לפזר את הכנסת בחודש הבא וקיום בחירות בזק בחודש אדר.

זמן קצר לאחר הראיון עם גנץ הודיע שר האוצר ישראל כץ מ'הליכוד': "בכוונתי להביא לישיבת הממשלה בשבוע הבא את אישור התקציב לשנת 20 ואת חוקי ההסדרים לקידום הרפורמות והצמיחה במשק. בתקופה זו נדרשת יציבות כלכלית, לצד רשת הבטחון ותוכניות הסיוע שפועלות היטב, ולכן אין צורך להמתין ל-23.12, כדי להעביר את תקציב 20, וניתן להעביר במהירות את התקציב המבוסס על התקציב ההמשכי בסך 411 מיליארד, אותו אשרו הממשלה והכנסת".

כץ סיפר כי "במקביל הנחיתי את צמרת האוצר להאיץ את העבודה על תקציב 21 כדי להגישו לאישור הממשלה כבר בתחילת דצמבר ולאשרו בכנסת עוד במהלך חודש פברואר. אני קורא לכל הגורמים לנתק את עניין התקציב מכל המחלוקות הפוליטיות, ולסייע בהעברתו המהירה למען חוסנו של המשק ולטובת אזרחי ישראל".

ראש הממשלה נתניהו הגיב לדברי גנץ במהלך מסיבת עיתונאים שקיים הערב ואמר: "אני מציע להוציא את הפוליטיקה מהעניין הזה ולהפסיק את הממשלה בתוך הממשלה, לגבי הכלכלה, תמיד פעלתי לטובת הכלכלה בישראל. העברתי יותר מתקציבים מכל מנהיג אחר במערב".

הוא התחייב: "נניח בקרוב את תקציב 2020 כמו שסיכמנו, זה יתן לנו מרחב נשימה להעביר את תקציב 2021. יש לנו את נושא הקורונה בוא נתמקד בו".

מ'כחול לבן' נמסר בתגובה לדברי שר האוצר כץ וראש הממשלה נתניהו: "הליכוד מנסה לצייר תמונת מצב שקרית שבה העברת תקציב של שנה שמסתיימת תיתן מענה אמיתי לאזרחים המשוועים ליציבות כלכלית. לא נאפשר להמשיך את הפגיעה באזרחי ישראל. גרירת העברת תקציב המדינה לשנת 2021 תביא להורדת דירוג האשראי של ישראל ולקריסה של הכלכלה הישראלית".

"ראש הממשלה ושר האוצר חייבים להפסיק לשחק בגורלם של מיליון מובטלים ולהביא תקציב מדינה עם אופק כלכלי באופן מידי". לשון התגובה החריפה.

בני גנץ ראש הממשלה בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד