י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
היציאה מהסגר השני

נתניהו על הוראת הגר"ח: "קורא לנהוג באחריות - נאכוף הפרות"

ראש הממשלה קיים הערב מסיבת עיתונאים קצרה בצל הירידה בתחלואה היומיומית, לצד היציאה מהסגר השני • באשר לפתיחת הת"תים מחר ע"פ הוראת שר התורה אמר: "אני קורא למנהיגי הציבור החרדי לא לעשות זאת" • "נפעיל את השוטרים והפקחים. לא רוצה לראות מקרי אלימות"

נתניהו על הוראת הגר"ח: "קורא לנהוג באחריות - נאכוף הפרות"
נתניהו בהצהרה לתקשורת צילום: קובי גדעון, לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו קיים הערב (מוצ"ש) מסיבת עיתונאים והתייחס ליציאה מהסגר: "הגל השני הוא הרבה יותר מאסיבי ומכה בכל העולם, אתמול היו יותר נדברים מכל יום אחר". פתח ראש הממשלה.

לדבריו: "ההחלטה על הסגר הייתה נכונה, הסגר הזה עובד. עכשיו אנחנו עם פחות מ-1500 נדבקים ביום. אני רוצה להודות לאזרחי ישראל על שיתוף הפעולה".

"אנחנו יוצאים הפעם בזהירות על פי מתווה מסודר של מומחים ושל משרד הבריאות, יש בדיוק מה שנקבע גם בערים החרדים האדומות".

הוא סיפר לעיתונים כי "אכנס את קבינט הקורונה מחר או מחרתיים ונראה איך ממשיכים. חשוב שכולם ישמרו על הכללים. אם נראה החמרה נהדק את ההגבלות".

הוא פנה לחרדים ואמר: "אני מבקש מהציבור החרדי לשמור על ההנחיות, התורה שלנו מקדשת את החיים, יש לשמור על הכללים על פי החוק. אני רוצה לראות את הערים האדומות הופכות לירוקות ולא שהתחלואה בערים האדומות יזלגו לערים אחרות".

במסגרת שאלות העיתונאים של יאיר שרקי מ'חדשות 12' על הוראת הגר"ח קנייבסקי שנחשפה לראשונה ב'בחדרי חרדים': "אני קורא לציבור החרדי לא לפתוח את הישיבות ותלמודי התורה, אני קורא למנהיגי הציבור החרדי לא לעשות זאת. יש ציווי ונשמרתם מאד לנפשותיכם, אמרתי שהתורה שלנו מקדשת את החיים, הם מסכנים את החיים. אני מבקש ממנהיגי הציבור החרדי לנהוג באחריות". אמר נתניהו.

עיתונאי אחר ששאל האם נראה שוטרים נכנסים לישיבות: "נאכוף כפי יכולתנו", השיב נתניהו, "נפעיל את השוטרים והפקחים. לא רוצה לראות מקרי אלימות. אני מכבד את התורה אבל גם את הבריאות. נעשה סגר הדוק שהתחלואה לא תזלוג". 

באשר לאיומי כחול לבן והעומד בראשה בני גנץ, אמר נתניהו: "אני מציע להוציא את הפוליטיקה מהעניין הזה ולהפסיק את הממשלה בתוך הממשלה, לגבי הכלכלה, תמיד פעלתי לטובת הכלכלה בישראל. העברתי יותר מתקציבים מכל מנהיג אחר במערב".

"נניח בקרוב את תקציב 2020 כמו שסיכמנו, זה ייתן לנו מרחב נשימה להעביר את תקציב 2021. יש לנו את נושא הקורונה בוא נתמקד בו". דברי ראש הממשלה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו קורונה הצהרה לתקשורת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 28 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד