י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
עוררו דאגה

שיפור במצב הילדים שלקו בליבם בעקבות הקורונה

לאחר שביום חמישי פורסם כי שלושה ילדים מאושפזים בעקבות בעיות לבביות שנגרמו לאחר שהחלימו מהקורונה, מהמרכז הרפואי קפלן נמסר הערב על שיפור שחל במצבם של הילדים, ובהם הילדה שמצבה הוגדר קשה

שיפור במצב הילדים שלקו בליבם בעקבות הקורונה
מחלקת קורונה-קפלן. אילוסטרציה צילום: יוסי זליגר, פלאש 90

המרכז הרפואי קפלן שברחובות עדכן היום כי חל שיפור ניכר במצבם הרפואי של שלושת הילדים המאושפזים בבית החולים לאחר שלקו בתסמונת PIMS, שנגרמה מסיבוך של מחלת הקורונה, והיא גרמה לפגיעה בליבם. הידיעה שפורסמה גרמה דאגה רבה במערכת הבריאות, כשקיים חשש כי מדובר בתסמין נוסף של מחלת הקורונה.

"מצבם של שלושת הילדים המאושפזים עם תסמונת PIMS ביחידה לטיפול נמרץ ילדים יציב, ואף חל שיפור קל במצבה של הילדה שהיתה במצב קשה", נמסר מהמרכז הרפואי שם הוסיפו כי "כעת שלושתם מוגדרים במצב בינוני ולא נשקפת סכנה מיידית לחייהם. הם ממשיכים להיות תחת טיפול ומעקב צמוד של הצוות הרפואי במחלקה".

נזכיר, כי בעולם הרפואי כבר אישרו כי מחלת הקורונה מסוגלת לגרום לדלקת בשריר הלב אצל חולים, גם כאלו שהחלימו. עם זאת, התופעה דווחה רק אצל מבוגרים. כעת החלו להגיע דיווחים גם על פגיעה אפשרית בליבם של ילדים, והידיעה על שלושת הילדים שלקו כשכולם אושפזו ב'קפלן', ממקדת אליה תשומת לב רבה מצד גורמי הבריאות שעד כה ראו במחלה כזו שלא משאירה פגיעה ונזק בילדים שחלו בה.

קורונה לב בית חולים קפלן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד