י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
האב והבן מתחרים

הסגלים מסיתים: "המחנה החרדי מחזיק בחלק גדול ממניות הסגר השני"

חגי סגל מגיב לסערה שעוררה קריקטורה בעיתון שהוא העורך הראשי שלו: "באיור של מקור ראשון היה ייצוג חרדי במעגל ה'ריקוד הכשר' של מקפידי הנחיות הקורונה" וגם מאשים: "המחנה החרדי מחזיק בחלק גדול ממניות הסגר השני. הוא תרם לו תרומה מובהקת..." | בנו עמית: "מחר בבוקר צריכה משטרת משראל לדפוק על דלתות כל תלמידי התורה הפתוחים"

הסגלים מסיתים: "המחנה החרדי מחזיק בחלק גדול ממניות הסגר השני"
חגי ועמית סגל צילום: הדס פרוש, פלאש 90

לאחר שעיתון 'מקור ראשון' עורר סערה, עת הציג בעיתון החג קריקטורה מפלגת ומשמיצה בעמוד השער. כאשר באיור של שי צ'רקה נראו שתי קבוצות רוקדות בשמחת תורה, החרדים מוצגים באופן סטריאוטיפי כמפרי הנחיות, לצד הדת"לים שרוקדים בריחוק כפי ההנחיות. בסוף שבוע האחרון ערב 'שבת בראשית' יצא עורך העיתון חגי סגל במאמר הבהרה נרחב, רווי בפילוג הסתה ושטנה.

תחת הכותרת "קיצור תולדות המרד החרדי בסגר השני" מספר סגל על קרובת משפחה ממודיעין עילית שהתקשרה אליו כדי לתנות את מצוקתה: קומץ מופרעים נטול מסכות משתולל באחד הרחובות, קומץ בלבד, אך התקשורת מתארת אותו כהתקוממות עירונית כללית נגד המערכה הלאומית במגפה. "אנחנו כועסים על כל מי שהולך פה בלי מסכה", קוננה, כך על פי דברי סגל "צועקים לו 'רוצח', אפילו מרביצים לו, אבל אז מישהו מעביר לעיתונאים איזשהו סרטון של עימות עם המשטרה, ומייצר רושם שכל מודיעין עילית וכל החרדים מזלזלים בהנחיות".

"האמנם החרדים הם קורבנות של הכללה נוראה? נרדפים על לא עוול בכפם?" ממשיך סגל לתהות וחושף "חבר הכנסת יעקב אשר, יו"ר ועדת החוקה, ביקש השבוע לדחות ריאיון שקבענו איתו, במחאה על האיור שפרסמנו לפני שבוע בעמודנו הראשון". סגל התגונן וטען – הם התחילו - "טוב, המודיע ויתד נאמן עושים רוב הזמן משהו הפוך. מקור ראשון לעולם לא יצליח להתחרות באיבה המסורתית של עיתוני החרדים לבני הפלוגתא שלהם, בבוז התהומי, בהשתקה, כל זה אינו מתיר לעיתונות הלא־חרדית להגיב בהכללות מרושעות נגדיות," כתב סגל.

"אבל בכל מה שקשור לקורונה לא נעשה לחרדים עוול נורא. הכללה מסוימת כן, עוול – ממש לא. המחנה החרדי מחזיק בחלק גדול ממניות הסגר השני. הוא תרם לו תרומה מובהקת... מדי ערב התכתשו מפגינים חרדים עם שוטרים בירושלים, ולא רק במאה שערים. במידה מסוימת הם הקדימו את מפגיני בלפור, ואולי אף היו מקור השראתם" משמיץ סגל.

"הלאה..." ממשיך סגל לתקוף "יעקב אשר התחכם והעביר בוועדת החוקה החלטה שמתירה נוכחות רבתי בסוכות שהיקף הדפנות שלהן אינו עולה על 51 אחוז... ואז בא הנאום הנורא של ישראל אייכלר בכנסת, אשר העלה למדרגת קדושים את מפירי הנחיות הסגר בימים הנוראים. איש מעמיתיו לסיעה לא הסתייג מדבריו. אפילו ח"כ חרדי אשכנזי אחד, חסיד או ליטאי, לא יצא בהכרזה צלולה וחד־משמעית נגד תפילות במתחם סגור והתכתשויות עם שוטרים".

בסוף נפנה סגל להבהיר את דבר האיור המפלג "אגב, באיור של מקור ראשון היה ייצוג חרדי במעגל הריקוד הכשר של מקפידי הנחיות הקורונה. לא כל הצדיקים חבשו שם כיפות סרוגות, ולא כל החרדים הוצגו כרשעים" כותב סגל, ומפרט "שי צ'רקה שלנו בא חשבון בעיקר עם אלה שלא הקפידו, ששכחו את עקרון פיקוח נפש, שהכריזו מרד, שיישרו קו עם האנרכיסטים מבלפור" כותב סגל בניסיון להבדיל בין הציבורים השונים ודעות גדולי התורה השונות מקהילה לקהילה.

"כמנהגם בקודש הם מתעטפים כעת ארשת עלבון, עלבון רטורי בעיקר, זה הזמן להשתתף בצערם ובוודאי לא לשמוח לאידם. אחרי הכול, ובעצם לפני הכול, אנשים אחים אנחנו". סיים סגל את מאמר ההסתה הנרחב.

המאמר של סגל מקומם ביותר, לא ייתכן שבאחד מעתות המשבר החמורות הפוקדות את העולם כולו, ובפרט את הציבור החרדי, (ולא משנה כרגע הסיבה של התעצמות המשבר דווקא במגזר החרדי). דווקא לבלרי המגזר הדתי תוקפים יום יום את המגזר החרדי, בצדקנות ובמעטה של 'דאגה כנה'.

סגל בחר לסיים את הכתבה המפלגת, במשפט אותו אמר אברהם אבינו ע"ה ללוט בעת פרידתם "אנשים אחים אנחנו". ואכן, כעת יותר מתמיד נראה שהסדק והמתח התמידי בין הציבורים - החרדי והדתי - מתרחב עוד ועוד... ובחלל שנוצר מהדהד הקול "היפרד נא מעלי".

בנו הפרשן הבכיר עמית סגל מ'חדשות 12', מוביל קו דומה ולא מאכזב את האב. בשני ציוצים הערב בחשבון הטוויטר שלו כתב: "מחר בבוקר צריכה משטרת משראל לדפוק על דלתות כל תלמידי התורה הפתוחים. 50,000 קנס כמדומני. הזדמנות להקטנת הגירעון התקציבי והגדלת הלכידות החברתית".

בציוץ השני כתב עמית: "ההפקרות בהפגנות מול בלפור נמשכת. שום עמידה בשום כללים למלחמה במגיפה. בציבור החרדי ובציבור הדגלים השחורים יש תפיסה פריבילגית, שלנו מותר הכל, החוק הוא המלצה בלבד וערכינו נעלים".

חגי סגל פילוג קורונה מקור ראשון עמית סגל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 20 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד