י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
בעקבות הוראת הגר"ח

הסתה פרועה נגד החרדים; קריאה לשלול תקציבים

הוראת הגר"ח קנייבסקי לפתוח מחר את הת"תים בהעדר מתווה מוסכם מול הממשלה ומשרד הבריאות, מקיצה את הפוליטיקאים מתרדמתם. גנץ, לפיד, ליברמן והורוביץ הגיבו ויש מי שגם הציע לשלול תקציבים למוסדות שיפתחו בניגוד לתקנות

הסתה פרועה נגד החרדים; קריאה לשלול תקציבים
בחורים מסכות בירושלים צילום: אוליבר פיטוסי, פלאש 90

בעקבות הוראת שר התורה הגר"ח קנייבסקי שקוראת למגזר החרדי לפתוח את תלמודי התורה החל ממחר, חרף ההגבלות בערים האדומות ובשאר הערים, מתגוללת הסתה כנגד המגזר החרדי מפי הפוליטיקאים. 

במערכת הפוליטית קראו הערב (מוצאי שבת) שלא לציית להוראות שר התורה ולשמור על ההנחיות, חלקם אף הציעו לשלול תקציבים למוסדות שיפרו את ההנחיות ויפתחו את שעריהם לתלמידים.

הבכיר שבהם, שר הביטחון יו"ר כחול לבן בני גנץ אמר הערב: "אסור שיהיו פה שתי מדינות: אף קבוצה ואף אדם בישראל אינם מעל החוק - אף אחד. איבדנו עד היום מעל אלפיים אנשים מהמגיפה הארורה. משפחות שנשארו בלי אב או אם, הורים שקברו את ילדיהם מבלי להיפרד".

גנץ הוסיף והתייחס להוראת שר התורה ואמר, "אני מכבד את ראשי המנהיגים והרבנים אבל מבקש מהם לקרוא לציבור כולו לעמוד בהנחיות מצילות החיים - זהו פיקוח נפש לכל דבר. חשוב להדגיש- רוב הציבור בישראל בכלל וגם רוב הציבור החרדי עומדים בהנחיות ומצילים נפשות- כך הצלחנו להוריד את התחלואה. ורק ביחד, בערבות הדדית, ננצח את המגיפה".

שר הרווחה איציק שמולי ממפלגת 'העבודה' אמר: "הקריאה לפתוח את תלמודי התורה חמורה ומסוכנת. במידה ותתממש היא תוביל בהכרח לעלייה בתחלואה ובתמותה ואולי גם לסגר נוסף על כל המדינה. יש למנוע זאת בהסברה ובאכיפה נחושה". הוא הוסיף וגילה בורות, כשציין, ״ברור לכל חשיבותו הרבה של לימוד התורה לחברה החרדית, אבל מדובר בפיקוח נפש ועולם התורה באמת לא יקרוס בשבועיים/ שלושה".

יו"ר 'מרצ' חבר הכנסת ניצן הורביץ' הטיח בראש הממשלה וטען כי "כניעת נתניהו להנהגה החרדית המופקרת מובילה את ישראל לסגר שלישי. פתיחת מוסדות החינוך החרדיים בסתירה מוצהרת לכללי הבריאות ובניגוד מוחלט למוסדות החינוך הכלליים ולחוק, היא סכנה ודאית לבריאות ולכלכלה של המדינה כולה. מאות ישראלים, ובראשם החרדים, ישלמו בחייהם, ומאות אלפים ישלמו בפרנסתם".

יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד הגיב בצורה רפה יחסית וכתב: "ראש הממשלה צריך לצאת בהודעה פשוטה ובקול ברור: יש חוק אחד לכולם. המגזר החרדי אינו פטור ממנו".

יו"ר 'ישראל ביתנו' חבר הכנסת אביגדור ליברמן שהוביל שתי מערכות בחירות על גב שנאת החרדים ואף קרא לפני כחודש שלא לציית להנחיות ולפעול על פי השכל הישר דווקא גינה את החלטת שר התורה. הוא פרסם צילום מסך מדיווח על הוראת הגר"ח וכתב: "כל אירופה מסתכלת ומנסה להבין מי מקבל את ההחלטות".

שר החקלאות אלון שוסטר מ'כחול לבן' טען כי "פתיחת תלמודי תורה מחר תהיה מרד במלכות. מצער שהרב קנייבסקי, במקום לנצל את סמכותו הרוחנית כדי להוביל את צאן מרעיתו לדרך הישר, בחר בהתרסה בלתי נסבלת כלפי החוק וסמכות הממשלה", לטענתו, "אם לא יחזור בו יהיה אחראי לפיקוח נפש כבד ולהחרפת המתח הבין מגזרי".

"המבחן האמיתי יהיה עכשיו - האם המשטרה תאכוף את ההנחיות בפתיחת מוסדות החינוך החרדים כפי שהיא תאכוף בממלכתיים או לא" תהתה חברת הכנסת הילה שי ווזאן מסיעת 'כחול לבן'.

בנוסף נשמעה גם קריאה לעצור תקציבים למוסדות שיפרו ההנחיות ויפתחו. חבר הכנסת אלכס קושניר מ'ישראל ביתנו' שהגיש בעבר הצעת חוק בעניין אמר הערב: "הצעת החוק שהגשתי לשלילת תקציבים ממוסדות תורנים שיפרו הוראות משרד הבריאות רלוונטית היום יותר מתמיד" והוסיף: "שוב אני קורא ודורש הקמת וועדה חיצונית לבדיקת ההפקרות של נציגי הציבור החרדי".

גם חבר הכנסת רם בן ברק מ'יש עתיד' פרסם הודעה בה הוא קרא לראש הממשלה לעצור במיידי את התקציבים למפירי החוקה "ביבי, תלמד, כל מוסד חינוכי שפותח בניגוד להנחיות - יופסק לו התקצוב. ככה, פשוט".

הגר''ח קנייבסקי תלמודי תורה קורונה הסתה נגד חרדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 97 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד