ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024
יליד לבנון ובקי בשש שפות

תוספת כח: הרב מניו יורק יעבור לדובאי

הסכם השלום עם האמירויות מביא גם לפיתוח הקהילה היהודית המקומית. הרב אלי עבאדי המנהיג קהילה בניו יורק, יעזוב לדובאי ויפתח את הקהילה המקומית. הרב סרנה משבח ואומר כי מדובר באדם "אמיתי, מלומד, רב, ובונה חזון"

תוספת כח: הרב מניו יורק יעבור לדובאי
הרב אלי עבאדי צילום: צילום מסך יוטיוב

הקהילה היהודית של איחוד האמירויות הערביות הולכת וגדלה, כאשר בקרוב ימונה רב נוסף במשרה מלאה מניו יורק.

מדובר ברב אלי עבאדי, יליד ביירות בירת לבנון, שיעבור להתגורר בדובאי מ-1 לנובמבר, כאשר הקהילה היהודית האמירתית מצפה להתרחב בעקבות 'הסכמי אברהם'.

הרב עבאדי, רב בולט וחוקר יהדות ספרד המתגורר כיום בעיר ניו יורק, יעבור למפרץ כדי לשמש כרב בכיר בקהילה. ה-JCE היא הקהילה הוותיקה ביותר במדינה והיחידה המוכרת על ידי הרשויות המקומיות.

"אני מרגיש שאני חוזר הביתה לשורשים שלי, לאזור בו נולדתי, לשפה שדיברתי לראשונה ולמסורות והמנהגים היפים שבהם גדלתי", אמר עבאדי בהצהרה.

"אני מצפה להיפגש, ללמד ולהתפלל עם כל בני הקהילה שלי, ובני הקהילות היהודיות בכלל. יחד נגדל את הקהילה היהודית באיחוד האמירויות הערביות".

"לקהילה היהודית של האמירויות מגיע לא פחות מאיש כזה אמיתי, מלומד, רב, ובונה חזון", כך אמר הרב יהודה סרנה, הרב הראשי של JCE בניו יורק. "הוא בא לא רק עם תחושה של האזור, אלא תחושה של בינלאומיות, השליטה שלו בערבית, כמו גם בשש שפות אחרות, מציבה אותו כמשאב ייחודי לכל האזור".

"הרב סרנה יישאר בארה"ב אך ימשיך לחבר את קהילת דובאי ליהדות העולמית ולבנות גשרים של שיתוף פעולה עם הרשויות האמירתיות ובעלי עניין בינלאומיים", כך על פי ההודעה לעיתונות של ה-JCE.

עד כה רק רב אחד פעיל בדובאי, הרב לוי דוכמן, המשתייך לקהילה של איחוד האמירויות JCC. הרב דוכמן הוא חסיד חב"ד, אך קהילתו אינה רשומה כבית חב"ד רשמי, והוא אינו נציגה הרשמי של תנועת חב"ד.

איחוד האמירויות קהילה יהודית הרב יהודה סרנה הרב אלי עבאדי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד