י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
צפו

לציון שנה למחאות: אלפים הפגינו בלבנון

שנה מאז תחילת המחאה כנגד השלטון בלבנון, והעסק במדינה המוכה נראה כי רק הולך ונעשה יותר רע • מאז האסון הגדול לפני מספר חודשים עדיין לא קמה ממשלה חליפית והמצב הכלכלי בכי רע. אלפים יצאו בשורת מחאות בכל רחבי המדינה, תוך השמעת קריאות בגנות חיזבאללה • צפו

לציון שנה למחאות: אלפים הפגינו בלבנון
הפגנה. אילוסטרציה צילום: unsplash

אלפים הפגינו אתמול (שבת) בביירות בירת לבנון לציון שנה לתחילת המחאה נגד השלטון בחודש אוקטובר 2019 בצל המצב הכלכלי הקשה.

אחת התהלוכות לציון המחאה, אף הגיעה לנמל ביירות, היכן שהתרחש האסון לפני חודשיים.

הפגנות התקיימו גם באזורים אחרים במדינה. בלבנון כזכור אין ממשלה מאז אמצע חודש אוגוסט אחרי שממשלתו של חסאן דיאב התפטרה שבוע לאחר האסון בביירות. גם בימים אלה הרכבת הממשלה החדשה נתקלת בקשיים רבים בצל המחלוקות בין המחנות הפוליטיים השונים. כך דווח בערוץ הטלגרם של כאן 11.

המפגינים קראו למהפכה ולהפלת "השלטון המושחת" ומתחו ביקורת על הפוליטיקאים ששולטים במדינה. בנמל ביירות הדליקו המוחים את "לפיד המהפכה", מיצג שנבנה לרגל המאורע (בסרטון). לרשתות החברתיות בלבנון עלה סרטון שמתעד מפגינים משמיעים קריאות נגד חיזבאללה: "חיזבאללה טרוריסט. נסראללה ציוני". דווח על חיכוך בין מפגינים לכוחות הביטחון ליד בנק לבנון בביירות.

בהקשר לכך אמר תא"ל דרור שלום, ראש חטיבת המחקר היוצא, אומר בראיון שפורסם אמש באתר החדשות אילאף שנמצא בבעלות סעודית (מושבו בלונדון) כי הנורמליזציה בין ישראל למדינות ערב היא הזדמנות גדולה והגיעה העת להקים ברית הגנה משותפת "נאט"ו מזרח תיכוני" לצרכי הגנה ולא לצרכי התקפה: "אני מדבר על נאט"ו סוני ישראלי במזרח התיכון".

שלום גם התייחס באריכות למשא ומתן בין ישראל ללבנון על הגבול הימי ואמר כי השיחות הן ההוכחה הטובה ביותר לבעיה וללחץ של נסראללה. לדבריו, אינו סבור שהשיחות מעניינות אותו, אך יש לו צורך לצאת מהמשבר שהוא שרוי בו. לדבריו, אינו הופתע מכך שחיזבאללה נאלץ לתת אור ירוק לשיחות בין המדינות. עוד אמר כי המדינה הלבנונית רוצה שהמשא ומתן יצליח ונסראללה יכול רק להחריב אותו. הוא הזהיר כי אם נסראללה יעשה טעות כלשהי, הוא יעמיד את השיחות בסכנה. בתשובה לשאלה האם נסראללה הוא יעד לחיסול כי אם ישראל תרצה לחסל את נסראללה, אז היא תעשה זאת. באותה נשימה אמר כי ישראל אינה מעוניינת במלחמה.

לגבי נשיא סוריה, בשאר אל-אסד, אמר בריאיון שלום כי הקהילה הבינלאומית הייתה צריכה לחסל את אסד לפני כמה שנים כשהוא השתמש בנשק כימי נגד עמו: "איני יודע כיצד השאירו כזה דיקטטור לשלוט בסוריה. זה מסר גרוע לעמים באזור".

הפגנה בלבנון ביירות חיזבאללה באשר אסד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד