י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
בדיוק בליל הבדולח

דנמרק: שנת מאסר לגבר שהשחית בית קברות יהודי

עונש של שנת מאסר נפסק לגבר בן 39 שהורשע בביצוע מעשה ונדליזם בבית קברות יהודי בקופנהגן. הוא ביצע את פשע השנאה בדיוק 81 שנה לאחר ליל הבדולח

דנמרק: שנת מאסר לגבר שהשחית בית קברות יהודי
דגל נאצי צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

בית משפט בקופנהגן פסק ביום שישי האחרון שנת מאסר על גבר בן 39 בעל רקע ניאו-נאצי, בגין חילול בית קברות יהודי בעיירה רנדרס במערב העיר.

האיש ושותפו בן ה-28 נמצאו אשמים בחילול בית קברות ובוונדליזם חמור, אך עונשו של השני טרם ניתן.

בנובמבר 2019, 81 שנה אחרי ליל הבדולח, אז אנשי המפלגה הנאצית ניפצו חנויות, בניינים ובתי כנסת בבעלות יהודית, חיללו הזוג יותר מ-80 מצבות, נפצו את חלקם וריססו חלק אחר בכתובות גרפיטי.

השניים נמצאו אשמים בוונדליזם בשני מקרים נוספים על כך שריססו על בניין סמל מגן דוד והדביקו מדבקות עם הלוגו של קבוצת תנועת ההתנגדות הנורדית האנטישמית (NMR) על ספסל בפארק. כך דיווחה סוכנות הידיעות AFP.

"פעולות אלה העבירו מסר שנועד לאיים, להעליב או להשפיל קבוצות מסוימות בגלל אמונותיהן, או מוצאם האתני", אמרה תובעת המשטרה, קתרין ברונסגארד ג'ייקובסן, לאחר גזר הדין. שמו של הגבר בן ה-39 שקיבל שנת מאסר לא נחשף.

ארגון NMR מחשיב את עצמו כארגון "סוציאליסטי לאומי מהפכני", הארגון הוקם בשבדיה בשנת 1997 ונמצא במספר מדינות, בית המשפט העליון בפינלנד פסל את הארגון במדינה בחודש ספטמבר, וקבע כי הוא מפר את חוקי חופש הביטוי בכך שהפיץ "רטוריקה שנאה על מהגרים, מיעוטים, ויהודים".

ניאו נאצי וונדליזם קופנהגן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד