י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
למרות ההקפדה על ההנחיות

מושל ניו יורק יוצא בחריפות נגד החתונה של סאטמר

ביום שני הקרוב תוכננה חתונת ענק בחצר חסידות סאטמר, שעתידה הייתה להיערך מחוץ לאזורים האדומים בברוקלין ותוכננה להתקיים תחת הנחיות הבריאות • בתדרוך לעיתונאים תקף מושל ניו יורק את החתונה הגדולה, ומשרד השריף אף הוציא אזהרה, והמארגנים נאלצו לחזור בהם

מושל ניו יורק יוצא בחריפות נגד החתונה של סאטמר
שמחת בית סאטמר צילום: האחים לעטשאנסקי

גורמי הבריאות בניו יורק הורו על איסור קיום חתונה ענקית מתוכננת ליום שני הקרוב, לאחר שקיבלו דיווחים כי "למעלה מ-10,000 אנשים" אמורים להשתתף בחתונה בברוקלין, מושל ניו יורק אנדרו קומואו הודיע כי חל איסור לקיום החתונה.

בתדרוך לעיתונאים ביום שבת הסביר המושל כי נציגי המדינה קיבלו הודעה על החתונה, לאחר שמשרד השריף של ניו יורק הוציא אזהרה מפני השתתפות באירוע תוך הפרה של כללי התרחקות חברתית.

נציב הבריאות בניו יורק, ד"ר האוורד דוקר, חתם על צו האוסר על החתונה שנקבעה ליום שני בוויליאמסבורג. גורמים רשמיים אמרו כי הצו הוגש ביום שישי בערב על ידי מחלקת השריף בעיר ניו יורק.

אף שמיקום החתונה נקבע מחוץ לאזורים האדומים, הכתומים והצהובים, ותחת פיקוח קפדני של גורמים בעירייה ובמדינה, הגודל הצפוי של האירוע גרם לרשויות לאסור על החתונה, הפרסום הגיע לאחר שהעיתון 'דער איד' עיתון הבית של החסידות של מהר"י מסאטמר פרסם את החתונה, בסאטמר לא חשבו שתהיה בעיה לקיים את החתונה כי ויליאמסבורג לא אדומה כמו בורו פארק, אנשי החסידות הודיעו במודעות כי מי שיש לו תסמינים שלא יבוא לחתונה.

שמחת בית סאטמר\\סדרי החתונה

"קיבלנו ידיעה שזה קורה. עשינו חקירה וגילינו שזה כנראה נכון", אמר קומואו. "תראה, אתה יכול להתחתן, אתה פשוט לא יכול להתחתן עם 1,000 איש בחתונה שלך".

ההחלטה מגיעה לאחר שמספר תביעות הוגשו נגד המדינה, התביעות מאשימות את מושל ניו יורק ב"הפליה אנטישמית". התביעה שהוגשה השבוע לבית המשפט הפדרלי האשימה את המושל בהצהרות שקריות ומפלות אודות הקהילות החרדיות, לאחר שהוא הטיל הגבלות בגלל נגיף הקורונה כדי להתמודד עם שיעורי הנדבקים העולים במדינה באזורים המכונים "אזור אדום".

מדובר בשמחת החתונה לנכד האדמו"ר מסאטמאר, בן לבנו הגדול הרה"צ ר' חיים צבי טייטלבוים אב"ד סאטמאר ירושלים, חתן הגה"צ ר' אפרים למברגר זצ"ל אב"ד מאקאווא ב"פ, עם בת הגה"צ ר' נחמן כהנא ר"מ בישיבת ויזניץ בויליאמסבורג, בן האדמו"ר מספינקא הגה"צ ר' חיים אייזיק כהנא ראה"כ וויזניץ מונסי, חתן האדמו"ר מקיוויאשד.

בתוך כך, בשעות האחרונות הודיעו מארגני החתונה, כי היא לא תתקיים בבית המדרש, וכי החופה תתקיים רק למשפחה הקרובה בלבד, הקהל יוכל לעבור מרחוק לאחל מזל טוב ואז להתפזר, "החתונה היתה אמורה להתקיים לפי הכללים של המושל, אך אנשים ללא בדיקת עובדות הוציאו את דיבת החסידות רעה", כך לפי דברי גורמים בחסידות.

סאטמר אנדרו קואומו קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד