י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
תמיכה כלכלית

הוחלט: חבילת סיוע מיוחדת לרשויות שיישארו בהסגר

על רקע הסרת ההגבלות והשארתן של הערים האדומות תחת סגר, צוות שרים מיוחד התכנס להורות על סיוע כלכלי לאותן הרשויות • במסגרת הסיוע: מענה מהיר לבקשות מענקים מצד התושבים, דמי אבטלה לעובדים בערים אחרות, והגדלת התקציב לרשויות

הוחלט: חבילת סיוע מיוחדת לרשויות שיישארו בהסגר
אכיפת קורונה בבני ברק צילום: גיל יערי, פלאש 90

על רקע הסרת ההגבלות מרוב אזורי הארץ והגדרת יישובים חרדים כאזורים מוגבלים, צוות שרים בראשות שר האוצר גיבש חבילת סיוע מיוחדת לרשויות שנמצאות בסגר.

בתום ישיבה של צוות שרים בראשותו של שר האוצר ישראל כ״ץ, שר הפנים, אריה דרעי, שר המשפטים, אבי ניסנקורן, שר הכלכלה, עמיר פרץ, נציגו של שר הביטחון וראש הממשלה החליפי, הוד בצר, מ״מ מנכ״ל משרד האוצר ובכירי משרד האוצר, מנהל הביטוח הלאומי נציגי היועץ המשפטי לממשלה, נציג משרד הביטחון ונציגי משרד הרווחה, החליטו השרים על חבילת סיוע ייעודית לרשויות הנמצאות תחת סגר.

כחלק מחבילת הסיוע הוחלט כי עובדים שמקום עבודתם פתוח בהתאם לתקנות, אך הרשות בה הם מתגוררים מצויה בסגר האוסר עליהם להגיע למקום עבודתם והוצאו לחל"ת למשך התקופה האמורה, יהיו זכאים לקבל דמי אבטלה מהיום הראשון בו הוצאו לחל"ת (בכפוף לסיכום משפטי עם המשנה ליועץ המשפטי לממשלה).

בנוסף, הוחלט להעמיד באופן מיידי סיוע כלכלי ישיר לרשויות המקומיות הנמצאות בסגר ע"י משרד הפנים, ובנוסף לזאת לתת לתושבי הרשויות סיוע ע״י תוכנית "בני-חיל" אותה מפעיל פיקוד העורף. כמו כן נקבע כי הצוות המשותף למנכ"לי משרד האוצר והפנים ימשיך לפעול ולבחון את הסיוע הנדרש לרשויות בהתמודדות עם הקורונה.

כמו כן, רשות המסים והביטוח הלאומי הודיעו כי יפעלו לתת מענה מהיר ועדיפות לטיפול במענקים ובקשות של תושבים ועסקים של רשויות הנמצאות בסגר.

סוגיית ההגנה על עובדים מפני פיטורין ברשויות שנמצאות בסגר תמשיך להיבחן ע"י המשרדים הרלוונטיים.

שר האוצר ישראל כ״ץ אמר כי "בעקבות ההחלטה על המשך הסגר בערים אדומות, גיבשנו חבילת סיוע שתאפשר תמיכה בערים אלו בתקופה זו. אמשיך לפעול לפתיחת המשק על פי מתווה משרד האוצר ולהתאים ככל שידרש את תוכנית רשת הביטחון הכלכלית שמספקת סיוע רחב לעצמאיים שכירים ובעלי עסקים. אני מברך על שיתוף הפעולה של השרים והמשרדים השונים למען אזרחי מדינת ישראל".

סיוע כלכלי אדומות סגר ישראל כץ קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד