י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

הדרך הנכונה לבחירת קונסטרוקטור מקצועי ואמין

עבודתו של הקונסטרוקטור היא עבודה מאד אחראית ולהחלטותיו יש השלכות רבות ולכן חשוב מאד לבחור בקונסטרוקטור מצוין שהוא בעל מוניטין רב

הדרך הנכונה לבחירת קונסטרוקטור מקצועי ואמין
קונסטרוקטור מקצועי ואמין צילום: שמואל גלברמן

בחירת קונסטרוקטור לקבלת חוות דעת והחלטה מקצועית

קונסטרוקטור הוא מהנדס אזרחי שמתמחה בביצוע בדיקות מקיפות של יסודות המבנה וזאת לצורך קבלת החלטות הקשורות באיתנותם וביציבותם, בהתאם לגודלו של המבנה ולהיקף הדירות הקיימות בו.

בחירת קונסטרוקטור לקבלת חוות דעת והחלטה מקצועית

קונסטרוקטור הוא מהנדס אזרחי שמתמחה בביצוע בדיקות מקיפות של יסודות המבנה וזאת לצורך קבלת החלטות הקשורות באיתנותם וביציבותם, בהתאם לגודלו של המבנה ולהיקף הדירות הקיימות בו.

לאור האחריות הרבה המוטלת על כתפיו עקב שורת הבדיקות שהוא עורך וההחלטות שהוא מקבל, יש לבחור אותו בקפידה על פי הנקודות החשובות הללו:

  • מהנדס בניין בעל מוניטין, ניסיון וידע רב.
  • אדם שקיבלתם עליו המלצה מקרוב משפחה או חבר שנעזרו בו בעבר והיו מרוצים מאד מאופן ההתנהלות אתו. כמו כן חשוב שיהיה זה חבר או בן משפחה שאתם סומכים על ההמלצות שלו.
  • קונסטרוקטור שקיבלתם עליו המלצה ישירה מיזם או מקבלן המבצע פרויקטים בטיב מעולה שעובד אתו על פי הצורך.
  • מהנדס בניין שיש עליו חוות דעת חיוביות באינטרנט ואין עליו דיס המלצות.
  • מהנדס בניין שמלווה מיזמים רבים תוך מתן פיקוח איכותי וחסר פשרות.

סמכויותיו של מהנדס הבניין בפרויקטים הנדסיים

אם מדובר במבנה חדש המהנדס מתכנן את הדברים באופן פרקטי ומוודא שהביצוע יהיה באופן מדויק על פי התוכניות ההנדסיות וכל סטיה מהותית עלולה לאלץ אותו לעצור את המשך העבודות. הסמכות שלו בכל הקשור ליציבותו ולאיתנותו של המבנה היא מעל לכל איש מקצוע אחר במיזם.

החלטות של מהנדס בניין במיזמים של תמ"א 38

להחלטותיו של הקונסטרוקטור בנושא יסודות הבניין בעת ביצוע פרויקט של תמ"א 38 קיימת חשיבות רבה ביותר. בשיטה זו מחזקים את יסודות הבנייה כדי להיערך למקרה של רעידת אדמה ובנוסף לכך, מביאים בחשבון את משקל הקומות הנוספות שאושרו לבנייה מעל המבנה הקיים.

החישובים של חוזק החומרים הנחוץ למבנה הקיים ולתוספת כוללים את כמות הבטון וטיבו, כמות הברזל ומיקומו בעמודים השונים.  על איש המקצועי לקבל החלטות נוספות וספציפיות שיבטיחו שהמבנה יעמוד איתן במקרה של רעידת אדמה, אף על פי שהוקמו מעליו כמה קומות נוספות, דבר שהוסיף רבות למשקל הכללי של הבניין.

החלטות של מהנדס בניין בבתים פרטיים ובדירות קיימות

כשמדובר בדירה קיימת והלקוחות מעוניינים להרוס קיר מסוים כמו הקיר בין המטבח לסלון, או כל קיר אחר, הקונסטרוקטור יבחן זאת על התוכניות הבסיסיות של כל המבנה. אם מדובר בקיר תומך או לא ואם הורדת הקיר עלולה לפגום ביציבותו של המבנה. לכן אופציה של הורדת הקיר יכולה להתבצע רק אם קיים אישור בכתב של הקונסטרוקטור.

קרדיט – עדינה אקוקה

 

 

 

 

מבנה מבנה מסוכן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד