י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
תייקר במיליונים

יצרניות החלב מתנגדות לתוספת ויטמין D

לאחר שמשרד הבריאות הודיע על כוונתו להורות ליצרניות להעשיר את החלב בויטמין שמסייע לגוף להתגבר על הקורונה, מתברר כי מדובר בייקור משמעותי ובהסרת התו הירוק מבקבוקי החלב

יצרניות החלב מתנגדות לתוספת ויטמין D
חלב צילום: נתי שוחט, פלאש 90

משרד הבריאות מבקש להוסיף היצרניות לא מסכימות: בחודשים האחרונים פורסם כי ויטמין D מסייע לגוף להתחסן מפני נגיף הקורונה. בהמשך לכך הודיע משרד הבריאות ליצרניות החלב כי הוא מתכוון להורות על העשרת כל החלב הנמכר בויטמין האמור, כך שהוא יגיע לכל ילד ולכל צרכן חלב במדינה. התוספת נדרשת בשל העובדה כי הויטימין מתווסף לגוף באופן טבעי על ידי חשיפה לקרינת שמש, שמהווה סיכון בפני עצמה.

אך כעת מתברר כי היצרניות לא ממהרות לאמץ את המתווה החדש. הן הודיעו כי מדובר בייקור משמעותי של ההוצאות המושתתות עליהן בהליך יצור החלב, שגם כך נמכר במחיר מפוקח שלא מותיר להן שולי רווח משמעותיים. כעת, הן טוענות, תוספת הויטמין תייקר את העלויות במיליוני שקלים בשנה, שאיש לא ישלם להן.

וזה לא הכול. יצרניות החלב טוענות כי העשרת החלב תחייב אותן להסיר את הסימון הירוק מעל מכלי החלב, שכן כל תוספת שאינה חלב טבעי מחייבת את הסרתו. ההערכה שמשרד הבריאות עצמו לא יסכים להחריג את החלב המועשר מחובת הסימון, שכן בעקבותיו יגיע גל של בקשות להחרגה, שמשרד הבריאות לא מעוניין בו.

ממשרד הבריאות נמסר בתגובה לידיעה שפורסמה בכלכליסט: "הצורך בהעשרה קיים בכל מקרה. אנחנו עובדים עם שירות המזון על התקנות, וכשאלה יגובשו, יחויבו כל היצרניות להעשיר את החלב ומשקאות הסויה בוויטמין די. לגבי הסימון הירוק, נכון להיום לא אפשרנו למוצר מועשר לקבל סימון ירוק אלא אם כן זה ברגולציה. לאור חשיבות ההעשרה בוויטמין די, ניתן לשקול את נושא הסימון הירוק לחלב מול הוועדה המדעית".

 

ויטמין קורונה משרד הבריאות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד