י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
מזל טוב

המדינה הכירה רשמית ביישוב 'שיזף' שבנגב

הבוקר (ראשון) קיבל שר הפנים, אריה דרעי, את המלצת מנכ"ל משרד הפנים, מרדכי כהן, והכיר בישוב שיזף כיישוב רשמי ומוכר במדינת ישראל. בכך יהפוך היישוב שיזף ליישוב ה-15 במועצה האזורית רמת הנגב

המדינה הכירה רשמית ביישוב 'שיזף' שבנגב
היישוב שיזף צילום: פייסבוק

שיזף הוא יישוב הקהילתי במועצה אזורית רמת הנגב. היישוב עלה לקרקע כמחנה זמני בקיץ 2011 בעזרתה של מועצה אזורית רמת הנגב, עמותת איילים, והחטיבה להתיישבות. ונכון לפברואר 2020 מתגוררות בו עשרים ושתיים משפחות, דתיות וחילוניות, החיות יחדיו חיי קהילה. כך על פי דף ה'ויקיפדיה' של היישוב.

היישוב ממוקם סמוך לצומת טללים במועצה האזורית רמת הנגב. יישוב הקבע, שתוכניותיו נכתבות בימים אלו, מתוכנן ל-250 משפחות. ומטרת הגרעין הייתה בהתאם לחזון 'הפרחת השממה' ויישוב הארץ להקים ולחיות ביישוב מעורב ומקיים בבנייה ירוקה. הגרעין שואף לחנך את ילדיו במסגרת משותפת לדתיים וחילונים, ומתוך תפיסה של קיימות והתחשבות.

המחנה הזמני מכיל 15 מבנים יבילים אשר נרכשו על ידי המוסדות המיישבים. כמו כן, ישנו קראוון נוסף אשר משמש כמרחב התכנסות ציבורי ובמהלך חודש מאי נערך היישוב להכנסת ספר תורה הראשון של שיזף, שנתרם עבור היישוב שיזף. בנוסף, ישנם שני מרחבים מוגנים המשמשים כמשחקייה לילדי שיזף וכחדר עיון ולמידה.

דרך ההקמה של היישוב לא הייתה 'סוגה בשושנים', החברה להגנת הטבע הגישה ערר לוועדה מחוזית מחוז דרום של משרד הפנים נגד הפיתוח הצפוי בשיזף. תחילה ההתנגדות נבעה מטעמים סביבתיים ובהמשך, לאחר שהאחרונה נדחתה, הוגשה התנגדות חדשה מטעמים תכנוניים וזאת למרות שהיה בעבר סמל יישוב במפת המתאר האזורית לנקודה ספציפית זו.

ב-22 בפברואר 2012, סגן ראש הממשלה והשר לענייני הנגב והגליל, סילבן שלום, חנך את המחנה הזמני באופן רשמי. בנאומו אמר שמדובר בפעולה חלוצית וציונית, ושמשרדו תומך בהתיישבות נוספת מסוג זה, עם תקציב ניכר.

במהלך שנת 2014 הוכר גרעין שיזף כגרעין התיישבות רשמי המלווה על ידי תנועת אור להתיישבות. ב-2 בנובמבר 2014 קבע בית המשפט לעניינים מנהליים בבאר שבע כי המחנה הזמני אינו חוקי. ב-3 בנובמבר 2014 החליטה ועדת השרים לענייני פנים בראשות שר הפנים היוצא גדעון סער לאשר את הקמתו של היישוב בשטח המועצה אזורית רמת הנגב, זוהי הייתה החלטתו האחרונה של גדעון סער בתפקידו.

הבוקר (ראשון) קיבל שר הפנים, אריה דרעי, את המלצת מנכ"ל משרד הפנים, מרדכי כהן, והכיר בישוב שיזף כישוב רשמי ומוכר במדינת ישראל. בכך יהפוך היישוב שיזף ליישוב ה-15 במועצה האזורית רמת הנגב. ובכך תמו חבלי הלידה של היישוב הצעיר.

בכתב ההמלצה כתב המנכ"ל "הוועדה בחנה לעומק את התכניות החלות במקום, ולאחר ששמעה את עמדות הגורמים הרלוונטיים ובכללם את עמדת המועצה האזורית רמת הנגב – התומכת בבקשה ואת עמדת הוועדים המקומיים, הגיעה למסקנה שהסדרת השטח באופן הזה הכרחית על מנת להקים את נקודת ההתיישבות באופן מיטבי ולהסדיר את המרכז המתוכנן של המועצה".

משרד הפנים מנכל משרד הפנים נגב יישוב חדש שיזף

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד