י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
סיוע לעובדים ולעסקים שנותרו בסגר

נתניהו דוחה את הטענות וקורא שוב לחרדים: "מלאו אחר ההנחיות"

קודם ישיבת הממשלה פנה נתניהו לציבור ודחה מכל וכל את הטענות שהועלו בימים האחרונים על כך שההחלטה לאשר פתיחת גני ילדים בערים אדומות נבעה משיקולים פוליטיים. ראש הממשלה קרא פעם נוספת לציבור החרדי לשמור על ההנחיות • "יש ציבור לא קטן שלא ממלא אחריהן"

נתניהו דוחה את הטענות וקורא שוב לחרדים: "מלאו אחר ההנחיות"
בנימין נתניהו/ חרדים עם מסכות צילום: אוליבר פיטוסי/דוד כהן, פלאש 90

בפתח ישיבת הממשלה, ראש הממשלה בנימין נתניהו דחה טענות שהובאו בתקשורת על כך שההחלטה לפתוח את גני הילדים גם בערים האדומות נבעה משיקול פוליטי. נתניהו קרא בשנית לציבור החרדי לשמור על ההנחיות, זאת ברקע ההוראה של שר התורה הגר"ח קנייבסקי לפתוח את תלמודי התורה.

בפתח ישיבת הממשלה אמר נתניהו: "היום אנחנו מתחילים את היציאה שלנו מהסגר. אנחנו יוצאים הפעם מהסגר בזהירות ובאחריות, בדיוק לפי המתווה שהוצע לנו על ידי המומחים וע"י משרד הבריאות, כולל לגבי הערים האדומות".

"בניגוד למה שנטען בתקשורת", הבהיר ראש הממשלה, "לא הסכמנו לשום שינוי במתווה שהוגש לנו ע"י המומחים, ואני דוחה בתוקף את הטענות על השיקולים הפוליטיים. לא היו שום שיקולים כאלה, וכל השרים שהשתתפו בדיון יעידו על כך".

עוד הדגיש ראש הממשלה, כי "ההחלטות שקיבלנו על הסגר, על יציאה האיטית ומדורגת, הן החלטות לא פשוטות, אבל אלה החלטות אחראיות, וכך עלינו להמשיך לנהוג. אני מצפה מכולם לעמוד יחד, מאחורי ההחלטות שקיבלנו, ומאחורי ההחלטות שעוד נקבל".

בהתייחסו לערים האדומות ולהוראות שר התורה הגר"ח קנייבסקי שנחשפה ב'בחדרי חרדים' לפתוח את תלמודי התורה בריכוזים החרדים, אמר ראש הממשלה, "אני קורא לציבור החרדי למלא אחר ההנחיות. הרבה מקיימים אחריהן, אבל יש גם ציבור לא קטן שלא ממלא אחריהן. אני מבקש מכם כולכם מלאו אחר ההנחיות, הן מצילות חיים, ויחד נוכל להסיר את הסגר ולהפוך גם אתכם כולכם לתושבי ערים ירוקות".

"אני אכנס השבוע את קבינט הקורונה כדי להמשיך לדון בשלבים הבאים של המתווה. ביקשתי משר האוצר לגבש תכנית סיוע נוספת לעובדים ולעסקים שנשארים בסגר בערים האדומות. אני מברך על העבודה המהירה בגיבוש המתווה. המטרה שלנו ברורה: לא להשאיר אף אחד מאחור", ציין.

בנימין נתניהו קורונה סגר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד