י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
בשלב זה: ניסוי

ביה"ח הציבורי אסותא אשדוד מציג: בדיקה לגילוי קורונה ב 10 דק'

בית החולים מצמיד לכל בדיקה רגילה גם ערכת בדיקה מהירה המאפשרת מתן תוצאה תוך עשר דקות. הפעולה יכולה להיעשות בידי כל איש רפואה או סיעוד ללא צורך בהתערבות של המעבדה

ביה"ח הציבורי אסותא אשדוד מציג: בדיקה לגילוי קורונה ב 10 דק'
הבדיקה המהירה צילום: אסותא אשדוד

בבית החולים הציבורי אסותא אשדוד החלו היום בבדיקה של שימוש בערכה ("קיט") לגילוי קורונה תוך 10 דקות. מדובר בערכה שמזכירה במהותה בדיקת הריון, לרבות הסימנים המעידים "חיובי" או "שלילי".

מטוש הבדיקה, כמו ביתר בדיקות המטוש המוכרות, נכנס לנחיר המטופל ודוגם את פנים האף. הפעולה יכולה להיעשות בידי כל איש רפואה או סיעוד ללא צורך בהתערבות של המעבדה. עם זאת, בשלב זה, הבדיקות בערכה לא מחליפות את השיטה הרגילה אלא נעשות לצד הבדיקות הרגילות, לצורך מעקב אחר איכותם.

ד"ר ארז ברנבוים מנכ"ל בית החולים: "ביה"ח אסותא אשדוד שמח לקחת חלק בבדיקת מוצר שבוודאי יסייע במתן טיפול מהיר ואיכותי יותר למטופלי הקורונה. ככל שנקדים לזהות את הנגיף, נוכל להבטיח מתן טיפול איכותי יותר למטופל ולסובבים אותו". 

ד"ר בריק גבריאל מנהל המעבדה הביוכימית בביה"ח מסביר כי  "מדובר בבדיקה חדישה אשר במידה ותימצא אמינה יכולה לסייע לצוות הרפואי לזהות במהירות חולים פוטנציאלים. בימים אלו אנו בודקים את אמינות הבדיקה על פי הסטנדרטים המקצועיים".

במקביל, הצטרף גם בית החולים 'אסותא אשדוד' ליתר בתי החולים המציעים שירות של בדיקה סרולוגית, והחל מהיום ניתן להזמין בדיקה סרולוגית בעלות של 225 ש"ח לבדיקה. 

קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד