ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
השמחה מוקדמת

פרופ' סיריל כהן: ההצהרה של 'פייזר' אינה ריאלית

הפרופ' כהן אמר בראיון כי הצהרת חברת פייזר לפיה החיסון יהיה מוכן תוך חודש, אינה ריאלית. "נובעת ככל הנראה מלחץ הבחירות בארה"ב. אנחנו צריכים להמשיך עם ההגבלות ולא להסתמך על חיסון"

פרופ' סיריל כהן: ההצהרה של 'פייזר' אינה ריאלית
אילוסטרציה צילום: pixabay

הכל פוליטי: לאחר שביום האחרון הצהירה חב' פייזר כי תגיש 'אישור חירום' לאישור החיסון בתוך פרק זמן קצר של "קצת יותר מחודש" מהיום, אומר הפרופ' סיריל כהן, מומחה למערכת החיסון מאוניברסיטת בר אילן, כי הצהרת ענקית התרופות "פייזר" בנוגע להשלמת החיסון שלה, נובעת ככל הנראה מלחץ לקראת הבחירות בארצות הברית וכי הדרך להגעת החיסון לכלל האוכלוסייה עוד ארוכה.

"אפשר מבחינה מסוימת לשמוח", אומר פרופ' כהן בראיון שמסר לynet. אך הוא מדגיש כי "הם עוד לא אמרו שהחיסון מוכן. בפייזר אמרו שכל הניסויים צפויים להיגמר בתוך חודש ואז יוכלו בעצם להגיע למסקנה האם להמשיך הלאה ולבקש אישור לייצא אותו לאוכלוסייה".

לדבריו, "אנחנו עוד רחוקים מחיסון. היה לחץ על החברה לצאת עם ההצהרה הזו לפני הבחירות ולומר 'הנה, יש לנו חיסון'. במכתב של נשיא החברה אומרים שהם מקווים שלקראת חג ההודיה בארצות הברית יהיו תוצאות. אחרי התהליך הזה, הם מחויבים להוציא 100 מיליון מנות לארצות הברית ולגרמניה ורק אז ליתר העולם. אנחנו צריכים להמשיך להיות זהירים כאן, אין ספק שהמסכה תישאר איתנו עוד הרבה זמן

בנוסף, הוא מבקש להזכיר כי כמו בכל חיסון אחר לקורונה עליו עומלים ברחבי העולם, האוכלוסיות הראשונות לקבל אותו יהיו אוכלוסיות בסיכון. "לא בטוח שיהיו מספיק מנות לכל האוכלוסייה. רק לקראת דצמבר יתחילו ייצור מוגבר, אבל מי שיקבל קודם את החיסון יהיו אוכלוסיות בסיכון וצוותי רפואה. לכן אנחנו צריכים להמשיך עם ההגבלות ולא להסתמך על חיסון".

עם זאת, פרופ' כהן מסביר שמדובר בחיסון גנטי שנחשב לבטוח וכי לא נרשמו תופעות לוואי בנסיינים. "החיסון מבוסס על חתיכה קטנה של חומר גנטי שנגזרת מהווירוס. כדי לשמור עליה בעת ההזרקה היא עטופה בחומר שומני, וכשהחומר מוזרק לגוף הוא גורם לו להאמין שמדובר בווירוס עצמו ולייצר תגובה חיסונית נגדו.

"זו טכנולוגיה שמאוד מזכירה את החיסון של מודרנה, אם כי יש שם כמה הבדלים דקים. היתרון הגדול הוא באמת שזה בטיחותי יחסית, כי אין שם וירוס, וכי אפשר לייצר את זה בצורה יחסית מהירה. אבל, מהצד השני, הנושא של ייצור ושינוע של החיסון הוא בעייתי. החיסון הזה דורש תנאים של הקפאה יחסית עמוקה של מינוס 70 מעלות, אז אני תוהה איך ישמרו על החיסון הזה במהלך השינוע. האם בכל מדינה ומדינה יוכלו באמת לשמר את זה".

קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד