ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
הלימודים במוסדות החרדיים

אדלשטיין מחריף את הטון: בודק שלילת רישיון ושלילת תקציבים

שר הבריאות אדלשטיין קיים הערב מסיבת עיתונאים באוניברסיטת אריאל ותקף את המוסדות החרדיים שפועלים על-פי הוראת גדו"י ובניגוד להנחיות הממשלה. "אף אחד לא נתן שום אישור לפתוח מוסד חינוכי. מי שעושה את זה צפוי לקנסות גבוהים, 5,000 ש"ח - לעג לרש" • צפו בדבריו

אדלשטיין מחריף את הטון: בודק שלילת רישיון ושלילת תקציבים
השר יולי אדלשטיין צילום: פלאש 90

שר הבריאות יולי אדלשטיין התייחס בהצהרה שנשא הערב (ראשון), לסגר על הערים החרדיות ולמוסדות הלימוד שנפתחו כפי הוראתו של הגר"ח קנייבסקי, ואמר כי יינתנו קנסות כבדים למוסדות שייפתחו בניגוד להנחיות משרדו.

לדברי אדלשטיין, "אין שום אישור, אף אחד לא נתן שום אישור לפתוח מוסד חינוכי. מי שעושה את זה צפוי לקנסות גבוהים, 5,000 שקל קנס זה לעג לרש. אני בדקתי שלילת רישיון ושלילת תקציבים, אח"כ שלא יהיה מופתע שהמדינה מתעללת במוסד כזה או אחר. לא לפתוח בתי ספר זה לא עונש, זו פעולה רפואית".

אדלשטיין ציין בדבריו כי "אם ניזהר ונשמור על ההנחיות וכללי הריחוק, נוכל להיכנס לחורף עם מספרי תחלואה סבירים".

שר הבריאות רמז בדבריו לטענה כי במקומות רבים כמו ההפגנות בבלפור לא נשמרות ההנחיות, ואמר כי "אנחנו צריכים לזכור משהו אחד פשוט, כשמישהו עושה משהו לא בסדר הוא מסכן את עצמו ואת הסובבים אותו, אבל אנחנו לא יכולים להגיד אם הוא לא בסדר אס גם אנחנו נהיה לא בסדר".

אדלשטיין סיים בקריאה לציבור לשמור על ההנחיות ואיים כי מצד משרד הבריאות לא יהיו שום פשרות בכל הנוגע לשמירה על בריאות הציבור.

בתוך כך, מהדסק החרדי בראשות אלוף במיל' רוני נומה נמסר הערב כי לבקשת ראשי הרשויות ובתיאום מלא עמם הותרה פתיחת גני ילדים לגילאי 0-6 לבקשתם של ראשי הרשויות.

"יחד עם זאת, על אף הירידה ברמת התחלואה, חשוב להבהיר באופן חד משמעי כי חל איסור מוחלט לפתוח תלמודי תורה או כל מוסד חינוכי המיועד לילדים שמעל גיל 6, שלא בתנאי פנימייה, בהתאם למתווה שנקבע בתקנות".

בדסק מזהירים כי "מוסדות ועמותות שיפרו את הנחיות ויפעלו בניגוד לחוק מסתכנים בהליך מנהלי או פלילי וכן בשלילת רישיון וביטול תקציבים במקרים המתאימים".

יולי אדלשטיין קורונה אוניברסיטת אריאל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד