י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
גיבוי פוליטי

גפני לנתניהו: נשאיר את תלמודי התורה פתוחים - "לא תצא תקלה"

ברקע הביקורת וההסתה כלפי המגזר החרדי, שוחח הערב ראש הממשלה נתניהו עם יו"ר 'דגל התורה' ח"כ גפני בניסיון לשכנעו בעניין הת"תים. גפני נותר איתן להוראתו של הגר"ח קנייבסקי: "אנו מאמינים שלא תצא תקלה מתחת ידו של גדול הדור". כך גפני בשיחה עם ראש הממשלה

גפני לנתניהו: נשאיר את תלמודי התורה פתוחים - "לא תצא תקלה"
גפני ונתניהו צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

אל מול הקריאות של ראש הממשלה לציבור החרדי לשמור על ההנחיות והאיומים מצד המשטרה ושר הבריאות יולי אדלשטיין לקנוס תלמודי תורה ולשלול תקציבים, ב'דגל התורה' מתבצרים ועומדים מאחורי החלטת שר התורה הגר"ח קנייבסקי.

כזכור, כפי שנחשף לראשונה ב'בחדרי חרדים' שר התורה הגר"ח קנייבסקי, הורה אמש לפתוח את תלמודי התורה חרף הנחיות הממשלה ומשרד הבריאות, בעקבות כך הגיע גל קריאות לשלול תקציבים ולבצע אכיפה כנגד הציבור החרדי ומנהלי המוסדות.

הערב (ראשון) שוחח יו"ר 'דגל התורה' חבר הכנסת משה גפני עם ראש הממשלה בנימין נתניהו והבהיר לו כי הם עמודים מאחורי הוראתו של שר התורה הגר"ח קנייבסקי בדבר חשיבות לימוד התורה וקיומם של תלמודי התורה והישיבות.

בלשכת חבר הכנסת גפני מציינים כי לאור השיחה נבחנת האפשרות למציאת מתווה מוסכם של צמצום מספר הילדים בכיתות, ולימוד במרחבים גדולים ומרווחים בבתי הספר של 'החינוך העצמאי' ובבתי הספר של הבנות שלא לומדות לעת עתה, תוך כדי שמירה על הנחיות משרד הבריאות.

עוד נמסר כי חבר הכנסת גפני אמר לראש הממשלה בנימין נתניהו: "אנו מאמינים שלא תצא תקלה מתחת ידו של גדול הדור". נציין כי עד כה סירבו חברי הכנסת להתבטא בנושא וקיימו מעין עוצר ראיונות לתקשורת לאורך היום.

בתוך כך, מהדסק החרדי בראשות אלוף במיל' רוני נומה נמסר הערב כי לבקשת ראשי הרשויות ובתיאום מלא עמם הותרה פתיחת גני ילדים לגילאי 0-6 לבקשתם של ראשי הרשויות.

"יחד עם זאת, על אף הירידה ברמת התחלואה, חשוב להבהיר באופן חד משמעי כי חל איסור מוחלט לפתוח תלמודי תורה או כל מוסד חינוכי המיועד לילדים שמעל גיל 6, שלא בתנאי פנימייה, בהתאם למתווה שנקבע בתקנות".

בדסק מזהירים כי "מוסדות ועמותות שיפרו את הנחיות ויפעלו בניגוד לחוק מסתכנים בהליך מנהלי או פלילי וכן בשלילת רישיון וביטול תקציבים במקרים המתאימים".

משה משה גפני ראש הממשלה בנימין נתניהו הגר''ח קנייבסקי תלמודי תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 30 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד