י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
פירות השלום ההיסטורי

סוכם: 28 טיסות שבועיות מישראל לאבו דאבי

הסכם היסטורי: משרד התחבורה סיכם על חתימת הסכם תעופה עם איחוד האמירויות ל-28 טיסות שבועיות בקווי נתב"ג – אבו דאבי ודובאי • תחילת הטיסות – בתוך שבועות

מטוסים. אילוסטרציה
מטוסים. אילוסטרציה צילום: פלאש 90

הנוסעים לאבו דאבי – זוהי קריאה אחרונה: "הסכם אברהם" שנחתם בבית הלבן בספטמבר בין ישראל לאיחוד האמירויות מביא לחתימת הסכם תעופה היסטורי בין המדינות, מה שמאפשר באופן רשמי את תחילת הטיסות בקווי נתב"ג אבו דאבי ודובאי. על פי ההסכם, שייחתם רשמית במעמד ראש הממשלה בנימין נתניהו מחרתיים (שלישי) בנתב"ג, יתאפשרו 28 טיסות נוסעים שבועיות בין ערי האמירויות לנתב"ג, וכן יתאפשרו טיסות שכר ללא הגבלה בין האמירויות לנמל רמון שבאילת. בנוסף, יתאפשרו 10 טיסות מטען שבועיות בין המדינות.

להערכת גורמי המקצוע ברשות התעופה האזרחית קיימת התעניינות מסחרית רבה מצד חברות התעופה של שני הצדדים וצפוי כי טיסות ישירות בפועל יתחילו כבר בתוך מספר שבועות. הסכם התעופה יאפשר תיירות, מסחר ועסקים בין המדינות והינו אחד הפירות הראשוניים החשובים היותר של הסכם השלום.

שרת התחבורה והבטיחות בדרכים ח"כ תא"ל מיל' מירי רגב אמרה כי "זהו יום היסטורי ומרגש למדינת ישראל, החווה את תחילתו של גל פריחה כלכלי עם שווקים חדשים ופתיחת השמיים ליעדים חדשים, מרתקים ומלהיבים. אני רוצה להודות לכל הגורמים המקצועיים במשרד התחבורה, ברש"ת וברת"א שהביאו את ההסכם לידי גמר במהירות שיא, ומאחלת בהצלחה לכל חברות התעופה הישראליות שיייסדו את הקווים החדשים לאבו דאבי ודובאי, ובהמשך למדינות נוספות במפרץ".

אבו דאבי ישראל הסכם שלום טיסות מוזלות טיסות בינלאומיות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד