י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
תופעה מדאיגה

4 ילדים נוספים שהחלימו מקורונה לקו בתסמונת הנדירה הפוגעת בלב

7 ילדים לפחות אושפזו בבתי החולים עם בעיה לבבית נדירה שנגרמת מנגיף הקורונה. אחת מהן, נועה בת 10, היתה במצב קשה. אביה מספר: "היה לנו נס גדול שהגענו בזמן" • "בתקופה האחרונה יש משהו כמו 30 מקרים", סיפר ד"ר אורי בלה, מנהל המחלקה לרפואת ילדים דחופה בקפלן

4 ילדים נוספים שהחלימו מקורונה לקו בתסמונת הנדירה הפוגעת בלב
הורים וילדיהם. אילוסטרציה צילום: unsplash

הקורונה מצליחה לפגוע בלב, וגם בילדים: שבוע לאחר שדווח כי בבית החולים 'קפלן' אושפזו שלושה ילדים שלקו בתסמונת נדירה, דמויית קוואסקי, הפוגעת בלב לאחר שהחלימו מקורונה, דווח היום כי בבתי חולים נוספים אושפזו עוד ארבעה ילדים שחלו במחלה. בסך הכל אושפזו שבעה ילדים שלקו בתסמונת, אם כי מצבם ב"ה טוב.

פרופ' אמנון צונג, מנהל חטיבת הילדים במרכז הרפואי קפלן מספר כי "בעשרת הימים האחרונים הגיעו אלינו שלושה ילדים למיון הילדים בקפלן ואושפזו בטיפול נמרץ בחטיבת הילדים בקפלן. הילדים אובחנו עם תסמונת המופיעה בעקבות וירוס הקורונה. זוהי תגובה דלקתית שמתרחשת בין שלושה, ארבעה ואפילו שישה שבועות לאחר שהילד נרפא מהקורונה. בילדים וירוס הקורונה גורם למחלה יחסית קלה ולפעמים אפילו א-סימפטומטית".

"לעומת זאת", אומר פרופ' צונג, "זו הקבוצה שמועדת לתסמונת שמופיעה בעקבות וירוס הקורונה, גם אם באופן נדיר. הילדים טופלו על ידי הצוות המקצועי בחטיבת הילדים בקפלן. מצבם של שניים השתפר והם עברו למחלקת ילדים רגילה. ילדה אחת עדיין נותרה בטיפול נמרץ וכולי תקווה שהיא תעבור גם היא למחלקה הרגילה בקרוב". 

כזכור, בשבוע שעבר טופלו בבית החולים 'קפלן' ברחובות שלושה ילדים שלקו בסתמונת דמויית קוואסקי, לאחר שחלו בקורונה. אחת מהן, נעה בת 10, הוגדרה במצב קשה אך לאחר השבת דווח כי מצבה השתפר וכי היא הולכת ומחלימה.

אביה, יוסף בטאשווילי, סיפר לחדשות 13 כי "אשתי שמה לב שהחום שלה קרוב ל-40 מעלות ושזה לא משהו רגיל. הילדה סבלה מאוד. היה לנו הרבה מזל ונס גדול שהגענו בזמן, עכשיו מצבה משתפר. חייבים להבין שגם לילדים זה מאוד מסוכן".
פרט לנועה בת ה10, אושפזו ב'קפלן' שתי ילדות בנות 9 ו-10. בבתי חולים נוספים מטופלים עוד ארבעה ילדים, שהמכנה המשותף שלהם דומה: הם נדבקו בקורונה, החלימו מהנגיף - ואז לקו בתסמונת "דמויית קוואסאקי" - פגיעה לבבית שבאה על רקע מחלה אוטואימונית.

"בתקופה האחרונה יש משהו כמו 30 מקרים", סיפר ד"ר אורי בלה, מנהל המחלקה לרפואת ילדים דחופה בקפלן, והסביר: "מדובר על תסמונת שבה מערכת החיסון מתעוררת ומתחילה לתקוף את הגוף שלנו, ופוגעת בהרבה מערכות. הילדים מגיעים עם כאבי בטן, חזה, ויש פגיעה בלב ובכבד".

מדובר בתסמונת נדירה, אולם לאחרונה דווח עליה רבות גם ברחבי העולם. בבתי החולים הונחו לבדוק את הילדים המגיעים לאחר שחלו בקורונה, אך הרופאים עוד לא יודעים להצביע לאלו עוד 'שאריות' עלולה לגרום הקורונה. "הקורונה היא נעלם אחד גדול", אמר השבוע רופא ילדים בכיר, "אין למו מושג לא מה היא תגרום למבוגרים, וכעת מתברר שהיא עשויה לפגוע גם בילדים".

לב קורונה בית חולים קפלן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד