י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
להיוושע בדבר ישועה ורחמים

למרות הקורנה: המונים השתטחו על הציון הקדוש בברדיטשוב

מוסדות "תפארת ברדיטשוב וסביבותיה" בנשיאות הגרי"י ווירצבערגער אב"ד בארדיטשוב, אירחו גם השנה בצל נגיף הקורונה המשתולל ברחבי תבל את המוני היהודים מכל העולם שהגיעו להשתטח על הציון ביום ההילולא לבקש ולהיוושע בדבר ישועה ורחמים לישועת הכלל והפרט בזכות הסניגור הגדול סניגורן של ישראל בעל ה'קדושת לוי' ובפרט בעת הזאת שכל העולם מצוי בבלבול רב • בוועד המארגן של המוסדות מסכמים בסיפוק רב את המבצע לקליטת ההמונים  שהגיעו לשפוך שיח על ציונו של סנגורן של ישראל.

למרות הקורנה: המונים השתטחו על הציון הקדוש בברדיטשוב
הילולת הרבי מברדיטשוב תשפ"א צילום: באדיבות המצלם

מוסדות "תפארת בארדיטשוב וסביבותיה", פועלים כבר קרוב לשלושה עשורים בעיר בארדיטשוב ובאוקראינה כולה, בהפצת יהדות וקירוב אחים, לשמו ולזכרו של בעל ה'קדושת לוי' זי"ע. במשך כל השנה, כל יהודי המגיע לבארדיטשוב מוצא בבנין מוסדות "תפארת בארדיטשוב", מקום אירוח חם, שתייה חמה, מיני תרגימא, מקווה טהרה והיכל התפילות.

לשיא מגיע האירוח בימי ההילולא של הרבי מבארדיטשוב זי"ע, אז מגיעים אלפים לפקוד את הציון הקדוש ואת מתחמי האירוח, השנה למרות הקושי הכרוך עקב הנגיף הקורונה העמידו במוסדות לרשות האורחים גם עתה מערך לוגיסטי מיוחד ומורכב של 'הכנסת אורחים' באגף החדש שנחנך להילולא קדישא בשנה האחרונה לזכות הרה"ח לוי יצחק בן דבורה מינדל ויוצ"ח.

האולם החדש ומטבח הכנסת אורחים נבנתה ביוזמתו ובעידודו של הרב דוד בן בתיה דרלי יו"ר ונשיא מוסדות תפארת טבריה בכדי לקלוט את הציבור הגדול בהרחבת הדעת.

ההכנות להילולא החלו כבר בעיצומם של עשרת ימי תשובה. במטבח המאובזר הכינו את סעודות ההילולא בהרחבה גדולה, אפו ובישלו בשפע עצום, בניצוחו של נו"נ רבי לוי יצחק פוגל מוותיקי עסקני תפארת בארדיטשוב. בכדי לקבל את פני המתפללים הרבים בסבר פנים יפות ובמאכל ומשתה כיד המלך במשך כל ימי ההילולא ובימים שלאחריו עבור היהודים שהגיעו לאחמ"כ וכל הברכות והאמנים ביומא דהילולא קדישא הוקדשו לזכות רבי לוי יצחק בן שלמה זלמן רחמני דרברמדיקר שנלב"ע השנה ותרם את ספר התורה הראשון בבארדיטשוב לפני כחצי יובל ועמד לימין המוסדות כל השנים. בוועד המארגן מציינים בהתפעלות את הסיעתא דשמיא שליוותה אותם בארגון המערך העצום, זאת למרות הקשיים.

ב"תפארת בארדיטשוב" אף הכינו מקום תפילה ראוי עבור הכהנים במתחם המוסדות, בשל בעיות הלכתיות הנעוצות בכביש ובחצר בית העלמין הישן.

המתפללים זכו להשתמש במקווה הטהרה מהמפוארים ביותר במזרח אירופה, שנבנה והוקם עם כל ההידורים ההלכתיים במתחם המוסדות סמוך ונראה לציון הקדוש. וכמו"כ זכו לטבול במקוה טהרה ללא תשלום במשך ימי ההילולא. הדבר התאפשר לחסידים ואנשי מעשה לטבול ולהתקדש לפני שהם פונים להתפלל במקום הקדוש הציון המצוינת, ולאחר שיוצאים מבית העלמין.

רגשי קודש מיוחדים ליוו את המתפללים בתוככי הציון הקדוש. דמעות של תפילה התמזגו עם צלילי ניגוניו הקדושים של בעל ההילולא, והמוני יהודים שפכו שיח סמוך לציון הקדוש בתפילה לאדון כל הנשמות רבון כל המעשים, שיחוס וירחם על פליטת עמו ישראל. יחד אמר כל הציבור את פרקי התהילם ואמירת י"ג מידות של רחמים ולאחר מכן בשמחה של מצוה יצאו בריקוד של מצוה על ישועת ה' שתהיה כהרף עין.

אלפי האורחים הודו בכל פה למשמשים בקודש בבארדיטשוב, ולאגודת אוהלי צדיקים בראשות הרה"ח ישראל מאיר גבאי שקיבלו את פניהם ואירחו אותם בסבר פנים יפות, מתוך תפילה ותקווה שיתקבלו התפילות לרחמים ולרצון לפני אדון כל.

בארדיטשוב הילולא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!