י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
מישראל תצא הבשורה?

הניסוי מתרחב: התרופה החדשה תינתן לעשות חולים נוספים

חולים קשים ובמצב קריטי טופלו בתרופה שהצילה את חייהם. כעת הוכרז על הרחבת הניסוי בתרופה הישראלית 'אלוסטרה' לעשרות חולים נוספים

הניסוי מתרחב: התרופה החדשה תינתן לעשות חולים נוספים
מחלקת קורונה בשערי צדק צילום: נתי שוחט, פלאש 90

גאווה ישראלית: הטיפול בתרופה הישראלית 'אלוסטרה' מתרחב והוא ינתן מעתה לעשרות חולים בכמה בתי חולים בחרבי הארץ. האישור להרחבת הניסוי התקבל לאחר התוצאות המעולות שהשיג הניסוי הראשון, אשר במסגרתו ניתנה התרופה לכמה חולים קשים ובמצב קריטי בבית החולים הדסה עין כרם, כולם החלימו ושוחררו לבתיהם.

התרופה החדשנית מבוססת על תאים אנושיים שנלקחים מאנשים בריאים והיא פותחה ע״י פרופ׳ דרור מבורך וחברת ״אנלייבקס״. היא ניתנה ל-5 חולים במצב קשה וקריטי שהחלימו.

‏השמועה על התרופה הניסיונית עשתה כנפיים והתוצאות החיוביות הביאו לאינספור פניות של חולים ומשפחות שביקשו את עזרתו של פרופ׳ מבורך בנטילת התרופה, אך כאמור היא עדיין לא אושרה לשימוש המוני וסדיר, אלא רק במסגרת ניסוי מבוקר. בימים האחרונים משרד הבריאות אישר לחברה להתחיל בשלב השני של הניסוי שיתקיים בכמה מרכזים רפואיים, ביניהם הדסה, איכילוב וברזילי.

יצוין כי רוב חברות התרופות עוסקות במירוץ להשגת החיסון לקורונה, שכן הוא ינתן לכל אזרחי מדינות העולם, בעוד התרופה תינתן לחולים בלבד. אולם כמה וכמה חברות שוקדות על פיתוח תרופה למי שחלה בסיבוכי הנגיף. בחלק מהמקרים מדובר בתרכובת זהה שעשויה לשמש הן כתרופה והן כתרופה מניעתית, קרי, חיסון, במינון שונה ואם תמהיל רכיבים שונה. 

קורונה תרופה מצילת חיים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד