י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
פניו ל'שלום בתוכנו'

מיקי זוהר למגישה: "את משקרת בשידור" • גואטה: "תתקפו את החרדים"

בראיון לשלי יחימוביץ' ויגאל גואטה ברשת ב' הבהיר ח"כ זוהר כי פניו מעתה ל'שלום בתוכנו'. יגאל גואטה ניצל את הריאיון עם ח"כ מהליכוד לקריאה לתקוף את החרדים: "כשליברמן אמר שכל אחד יעשה לפי שיקול דעתו תקפתם אותו בחריפות, ועכשיו כשהחרדים אומרים לפתוח תלמודי תורה, אתם די דוממים"

 מיקי זוהר למגישה: "את משקרת בשידור" • גואטה: "תתקפו את החרדים"
מיקי זוהר צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

יושב ראש הקואליציה חבר הכנסת מיקי זוהר עלה היום (ראשון) לראיון אצל יגאל גואטה ושלי יחימוביץ' ברשת ב'. המראיינים שניהם ח"כים לשעבר, ניסו להבין מה עומד מאחורי קריאתו של מיקי זוהר לפעול לשלום בתוכנו לאור הסכמי השלום הנחתמים עם אויבינו.

יחימוביץ' העלתה את נושא הטענה כי דבריו של זוהר שאמר "באם היועמ"ש לא יסגור את התיקים יצוצו עוד הקלטות מביכות" מהווים איום על היועץ המשפטי, וזוהר אף קיבל על כך "שיחת צרחות ונזיפה" צטטה יחימוביץ את יוסי ורטר ב'הארץ', זוהר מצידו התעקש כי לא מדובר באיום "אני חייב לומר בעניין הזה שיהיה ברור די עם הפארסה הזו, אני לא איימתי, להביע דעה בראיון טלפוני ברדיו זה לא איום. אני אמרתי שאם מנדלבליט לא יתפטר יצאו עוד קלטות. זה לא שאני יודע על עוד הקלטות... אנחנו מכירים את קלטות בפרשת הרפז... שמעתי גם שלבועז גולן ואיילה חסון יש להם הקלטות... סוף האמת לצאת" טען זוהר.

זוהר המשיך והתעקש כי אין לו מידע על עוד הקלטות "אני בטוח, אני מרגיש בתחושה הסובייקטיבית שלי שתצאנה עוד הקלטות, אם היו לי הקלטות הייתי הולך איתן מיד למשטרה, אני מאד מקווה שתצאנה ההקלטות".

יחימוביץ לא הרפתה והמשיכה לקשר בין דבריו לבין המושג 'איום', דבר שהרתיח את מיקי זוהר שאמר "את יכולה לראיין אותי במשך 45 דקות. ולא תשמעי ממני שאני יודע שיש עוד הקלטות. בין זה לבין להגיד שאני איימתי, מדובר בשקר מופרך, רמאות לשמה, וכל זה כדי לפגוע באנשי ימין בשקרים, הפגיעה באנשי ימין הוא דבר שחצה את כל הגבולות. ואת לוקחת חלק בזה.

"האיום שלך מפורש ומוקלט" המשיכה יחימוביץ'. זוהר עבר לתקוף "שוב את משקרת, את פשוט משקרת בשידור. אני מתנצל אבל את משקרת בשידור". יחימוביץ ניסתה להתגונן "כל מה שעשיתי זה לקרוא הקלטה משידור שלך".

בשלב זה הצליחו המראיינים והמרואיין לעבור לנושא השיחה, הכרזתו של זוהר על עשיית שלום בתוכנו, לאור אווירת הסכמי השלום הנחתמים עם מדינות ערב. "הסכם השלום הזה מתגבש בקונצנזוס גדול בעם, אני לוקח על עצמי כאחריות אישית לפעול לאחות את הקרע בעם" אמר זוהר בהתייחסות לדבריו מוקדם יותר היום.

יחימוביץ' לא הצליחה להתאפק "אז למה קראת לי שקרנית", זוהר לא התבלבל וענה לה "זה שאת מנסה להכניס לי מילים בפה, זה לא אומר שאני אאפשר למי שמשקר להמשיך בכך... אני לא אמרתי שאת שקרנית, אמרתי שאת משקרת בשידור". וחברי הכנסת בהווה ובעבר המשיכו להתקוטט עוד זמן רב, האם זה נחשב לעשיית שלום בתוכנו, האם זה נחשב לאיום, והאם זוהר כן אמר ליחימוביץ' שהיא שקרנית, או אמר רק אמר שקרה בשידור.

יצויין כי בתחילת הראיון ניסה גואטה להסית את הליכוד לתקוף יותר את הציבור החרדי האשכנזי, "האמת היא שסיימנו עכשיו שיחה עם חבר הכנסת יעקב מרגי על כל ההתנהלות במגזר החרדי החסידי והליטאי, כשליברמן אמר שכל אחד יעשה לפי שיקול דעתו תקפתם אותו בחריפות, ועכשיו כשהחרדים אומרים לפתוח תלמודי תורה, אתם די דוממים, - לא הציבור הספרדי" - הדגיש גואטה.

זוהר ניסה להתגונן וענה כי מדובר "בהחלטה מאד ללא טובה, שעושה נזק גדול לרצון להוריד את היקף התחלואה. אנחנו לא דוממים" עוד הוסיף זוהר "אני חושב שיש לזה פתרון. אנחנו צריכים להביא החלטה שקובעת שוויון לכולם. כמות המפגינים ככמות המתפללים".

גואטה המשיך לדרבן אותו נגד הציבור שלו עצמו "מה תעשה כשיש אלף מתפללים במקום סגור". וזוהר הגיב "הדרך שלנו לשכנע את הציבור החרדי לעמוד בהנחיות, זה להראות שכולם שווים בפני ההנחיות, דיברתי עם המון ראשי קהילות. הסיבה העיקרית לחוסר ההבנה בציבור החרדי היא הציבור החרדי מוכן להקדיש את חיו למען הקב"ה, והם רואים בהפגנות שלא מדובר בבעיה כה גדולה". גואטה הגיב לזוהר "כאדם חרדי אני לא מקבל את הטענה, אם מישהו רוצה להתאבד גם אני אתאבד?. הקדוש ברוך הוא אומר ונשמרתם מאד לנפשותיכם". זוהר מצדו חילץ עצמו מהמתקפה של גואטה וקרא אף הוא לציבור החרדי לשמור על ההנחיות.

יגאל גואטה שלי יחימוביץ' רשת ב' מיקי זוהר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 22 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד