י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
לבני המשפחה בלבד

החתונה ההמונית צומצמה • המושל: "מקווה שאוזמן בפעם הבאה"

סערת החתונה של ההמונית סאטמר: בחסידות החליטו לאור הביקורת החריפה והצו שהוציאו הרשויות במדינה, לצמצם את החתונה שתתקיים הערב באורח נדיר לבני המשפחה בלבד. המושל קואומו התייחס ואמר כי ישמח אם יוזמן לחתונה שתתקיים בשנה הבאה אחרי שהקורונה תיעלם 

חתונה בסאטמר. אילוסטרציה
חתונה בסאטמר. אילוסטרציה צילום: אברומי ברגר

מושל ניו יורק אנדרו קואומו כינס אמש (ראשון) מסיבת עיתונאים בנושא הקורונה, וכשנשאל בעניין חתונת סאטמר שתוכננה תחילה בהשתתפות אלפים, השיב כי החסידות צריכה לקיים חתונה קטנה השנה, וגדולה בשנה הבאה ולהזמין אותו אליה, וזאת לאחר שאסר לקיים חתונה בהשתתפות 10,000 חסידים.

קואומו סיים את מסיבת העיתונאים בשאלה זו, לה השיב ואמר: "ההצעה שלי, לעשות חתונה קטנה השנה, ובשנה הבאה לעשות חתונה גדולה, תזמינו אותי אני אבוא".

בתוך כך, עסקני חצר סאטמר (מהרי"י) פרסמו הודעה לתקשורת באשר לאופן שבו התקבלה ההחלטה לקיים את החתונה, תוך התעקשות שננקטו צעדים מיוחדים כדי להבטיח שהחתונה תואמת את פרוטוקול הבטיחות של נגיף הקורונה והלינו כי "איש לא אימת איתנו את התוכניות לפני שתקפו אותנו".

אנשי סאטמר טענו כי בניגוד להמוני האורחים שהרשויות חשבו שיגיעו, רק מעגל קטן של בני משפחה קרובים היו אמורים להשתתף בחתונה, ושאר הקהילה תוכל להשתתף רק לפרק זמן קצר מבחוץ לאחל מזל טוב. בהודעה נאמר גם כי המשפחה נאלצה לשנות את תוכניותיה המקוריות כתוצאה מהפרסום סביב צו המדינה והפרסום על התייצבות המונית צפויה.

כזכור, כפי שפורסם ב'בחדרי חרדים', גורמי הבריאות בניו יורק הורו על איסור קיום חתונה ענקית שתוכננה להיום (שני) לאחר שקיבלו דיווחים כי "למעלה מ-10,000 אנשים" אמורים להשתתף בחתונה בברוקלין, מושל ניו יורק אנדרו קואומו הודיע כי חל איסור לקיים את החתונה.

בתדרוך לעיתונאים ביום שבת הסביר המושל כי נציגי המדינה קיבלו הודעה על החתונה, לאחר שמשרד השריף של ניו יורק פרסם אזהרה מפני השתתפות באירוע תוך הפרה של כללי התרחקות חברתית.

אף שמיקום החתונה נקבע מחוץ לאזורים האדומים, הכתומים והצהובים, ותחת פיקוח קפדני של גורמים בעירייה ובמדינה, הגודל הצפוי של האירוע גרם לרשויות לאסור על החתונה, הפרסום הגיע לאחר שהעיתון 'דער איד' עיתון הבית של חצר מסאטמר (מהרי"י) פרסם הודעות באשר לחתונה, בסאטמר לא חשבו שתהיה בעיה לקיים את החתונה כי וויליאמסבורג אינה מוגדרת אדומה כמו בורו פארק, עם זאת, מארגני החתונה פרסמו במודעות כי מי שחש תסמינים שלא יבוא לחתונה.

אנדרו קואומו חסידות סאטמר קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד