י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
מסר מצולם מתוך הקרבות

הכירו את החייל היהודי-אזרי שנלחם בקו החזית מול ארמניה

החייל היהודי העונה לשם דניאל זרבליב מצא את עצמו נלחם בקווי החזית נגד ארמניה בגלל אזור נגורנו-קרבאך השנוי במחלוקת | במסר מצולם שפרסם שגריר ארה"ב באזרבייג'ן נראה החייל האזרי - יהודי מספר על המאבק הנוכחי בו הוא נוטל חלק וקורא לישראלים 'להכיר באמת' ולעמוד לצידם | צפו

הכירו את החייל היהודי-אזרי שנלחם בקו החזית מול ארמניה
החייל היהודי דניאל זרבליב צילום: צילומסך

"אני גאה להיות כאן בעצמי ולשחרר אדמות שנכבשו לפני יותר משלושים שנה. אני וחברי באמת מאמינים בזה". כך אומר החייל היהודי דניאל זרבליב בסרטון שפרסם שגריר ארה"ב באזרבייג'ן.

הסכסוך המתמשך בין אזרבייג'ן לארמניה הביא לקרבות משמעותיות ביותר של הכוחות באזור מאז הסכסוך שלהם שהחל בשנות התשעים. בין הכוחות הללו נמצא יהודי אזרי בשם דניאל זרבליב.

סיפורו של זרבליב פורסם בסרטון שהעלה שגריר ארה"ב באזרבייג'ן, אלין סולימנוב, בטוויטר בערב שבת האחרון, והציג אותו במלואו. בסרטון מדבר החייל בשפה האזרית, אך עם כתוביות בעברית.

הוא הגיע מהעיירה קרסאניה סלובודה בעיר קובא, הידועה כביתה של אלפי יהודי המתגוררים בהרים. כעת, זרבליב מצא את עצמו נלחם בקווי החזית נגד ארמניה בגלל אזור נגורנו-קרבאך השנוי במחלוקת.

השטח מוכר באופן בינלאומי כחלק מאזרבייג'ן, אם כי אוכלוסייתו היא בעיקר ארמנים אתניים, ארמניה ואזרבייג'ן התעמתו בעבר על השטח, אך לאחרונה פרצה הלחימה שוב ב-27 בספטמבר, כששתי המדינות גייסו כוחות ופתחו באש אחת על השניה.

"אני גאה להיות כאן בעצמי ולשחרר אדמות שנכבשו לפני יותר מ-30 שנה. אני וחבריי באמת מאמינים בזה", אמר זרבליב בסרטון. הוא פנה לעם הישראלי וביקש מהם "לתמוך בנו, להתפלל עבורנו. האמת תומכת בנו, האמת תומכת באזרבייג'ן".

ישראל מנסה לשמור על קשרים חזקים עם ארמניה ואזרבייג'ן, ושתי המדינות לוחצות על ישראל לתמיכה. שגריר ישראל באזרבייג'ן ג'ורג' דק אמר כי המדינה עומדת בסולידריות עם אזרבייג'ן, והיא מוכנה להגיש סיוע הומניטרי. בנוסף, ישראל מכרה גם מזל"טים לאזרבייג'ן, שעל פי הדיווחים שימשו נגד כוחות ארמניים, אם כי לדברי היקמט חג'ייב, עוזרו של הנשיא האזרי, עיקר הציוד הצבאי האזרי מגיע מרוסיה וטורקיה.

חיילים יהודים אזרבייג'אן ארמניה מלחמה שגריר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד