י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
מטעמים דתיים

אזרחות גרמנית נשללה מגבר שסירב ללחוץ יד לאישה

רופא ממוצא לבנוני שעבר בהצלחה את מבחן ההתאזרחות הגרמני בהצלחה מרובה, נכשל רגע לפני הסוף | מטעמים דתיים הוא סירב ללחוץ את ידה של הפקידה שהייתה אמורה למסור את אזרחותו, מה שהביא לפסילתו 

אזרחות גרמנית נשללה מגבר שסירב ללחוץ יד לאישה
לחיצת יד צילום: pixabay

גבר ממוצא לבנוני עמד במבחן ההתאזרחות הגרמני על שלל סעיפיו, אך סירב ללחוץ ידיים לפקידה שמסרה את אזרחותו. ולמרות הטענות שהוא גם לא ילחץ יד לגברים, אזרחותו נדחתה.

בית משפט בגרמניה קבע ביום שישי כי גבר מוסלמי שסירב ללחוץ את ידה של אישה אינו יכול לקבל אזרחות גרמנית.

הרופא הלבנוני בן 40, שהגיע לגרמניה בשנת 20 02, אמר כי הוא מסרב ללחוץ ידיים של נשים מסיבות דתיות.

בית המשפט לעניינים מנהליים בבאדן-וירטמברג (VGH) קבע כי מי שדוחה לחיצת יד עקב "תפיסה פונדמנטליסטית של תרבות וערכים" דוחה בכך את "ההשתלבות בתנאי החיים הגרמניים".

הרופא למד רפואה בגרמניה וכיום עובד כרופא בכיר במרפאה, הוא הגיש בקשה לאזרחות באמצעות טופס אזרחות בשנת 2012, שעליה חתם על הצהרת נאמנות לחוקה הגרמנית ונגד קיצוניות, הוא עבר את מבחן ההתאזרחות עם הציון הטוב ביותר האפשרי. בכל זאת הוא לא קיבל אזרחות מכיוון שסירב ללחוץ את ידו של הגורם האחראי על מסירת תעודת ההתאזרחות, לכן האישה עצרה את האישור ודחתה את הבקשה. כך דווחה סוכנות הידיעות AFP.

הוא טען כי הבטיח לאשתו לא ללחוץ יד לאישה אחרת. עתירתו נגד פסק הדין לא צלחה בפני בית המשפט לעניינים מנהליים בשטוטגרט, בית המשפט פסק כי האיש יכול לערער לבית המשפט לעניינים מנהליים פדרליים בשל המשמעות המהותית של המקרה.

השופט קבע כי לחיצת היד זה מעשה עם משמעות משפטית, בכך שהיא מסמלת חתימת חוזה. לכן לחיצת היד "נעוצה עמוק בחיים החברתיים, התרבותיים והמשפטיים, המעצבים את האופן בו אנו חיים יחד", אמר השופט. בית המשפט קבע כי מי שמסרב ללחוץ ידיים מטעמים דתיים מפר את השוויון המעוגן בחוקה הגרמנית.

גרמניה לחיצת יד לאישה לבנון אפלייה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 17 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד