י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
למרות הקורונה

עונת הרחצה הסתיימה: 7 ילדים טבעו למוות

למרות שעונת הרחצה השנה הייתה קצרה מהרגיל, ולמרות מגבלות הקורונה, 7 ילדים טבעו למוות - כך עולה מדו"ח של ארגון בטרם לבטיחות ילדים. מדובר בירידה של %26 בהשוואה לממוצע השנים 2015-2019, שעמד על 16 מקרים

עונת הרחצה הסתיימה: 7 ילדים טבעו למוות
אילוסטרציה צילום: pixabay

עונת הרחצה 2020 הייתה קצרה מהרגיל ובחלקים ממנה הוטלו סגרים שמנעו הגעה לבריכות וחופי הים. בנוסף, עונת הנופשים הייתה מצומצמת בשל מגבלות הקורונה וריבוי הבידודים הביתיים. דו"ח של ארגון בטרם מעלה כי במהלך עונת הרחצה טבעו למוות 7 ילדים. מקרה אחד התרחש בבריכה ביתית ועוד שישה מקרים במרחב הציבורי - שני ילדים טבעו בכנרת, שניים בים, אחד בבור מים, ואחד בנהר.

בבחינת סך מקרי הטביעה בעונות הרחצה 2015-2020 עולה כי 72% ממקרי הטביעה התרחשו במרחב הציבורי ו-27% מהמקרים התרחשו בבית ובחצר הבית.

עוד עולה מהנתונים כי בעונת הרחצה הנוכחית, בארבעה מהמקרים הטובעים היו בני נוער (גיל 14-17), שניים בקבוצת הגיל 5-9 וילד אחד מתחת לגיל 4.

בהסתכלות על נתוני 2015-2020 קבוצות הגיל של 0-4 ו 15-17 -נמצאות בסיכון מוגבר לתמותה כתוצאה מטביעה בעונת הרחצה: חלקן היחסי במקרי התמותה הוא פי 1.3 ופי 2.2 מחלקן היחסי באוכלוסייה בהתאמה. כל הנערים בקבוצת גיל 15-17 מתו במרחב הציבורי. בהסתכלות על קבוצת הגיל 0-4, זירת הטביעות המרכזית היא הבית וסביבתו המהווים 61% מהמקרים.

אורלי סילבינגר, מנכ"לית ארגון בטרם לבטיחות ילדים אומרת בתגובה לנתונים כי "קיץ 2020 היה חריג. חלק מהקיץ היינו תחת הגבלות של סגר או בידודים, ופחות בילינו בצימרים, בנופשים, בבריכות ובים. משפחות רבות שינו את השגרה המוכרת להם, והחשש מפני הקורונה הוביל למציאות שבה המשפחה הגרעינית התלכדה וההורים היו יותר נוכחים וזמינים לילדים".

לדבריה: "למרות זאת, גם השנה איבדו את חייהם שבעה ילדים בטביעה. טביעה היא גורם התמותה השני בשכיחותו בהיפגעות ילדים. כל ילד שטבע ואיבד את חייו השאיר חלל עצום בלב משפחתו ומכריו".

עוד מציינת סילבינגר כי "לצד המקרים שהסתיימו במוות, ישנם גם מקרי טביעה נוספים שחלקם הסתיימו בשלום, אך במקרים אחרים הילדים יסבלו מנזק לכל החיים. עונת הרחצה הרשמית אמנם הסתיימה, אבל מזג האוויר עדיין חם ואנחנו מבקשים להזכיר להורים, אל תגידו לי זה לא יקרה - בסביבת מים לא משאירים ללא השגחה ילדים מתחת לגיל 5 או שאינם יודעים לשחות. כאשר יש יותר ממבוגר אחד קובעים מבוגר תורן שתפקידו להשגיח במרחק נגיעה וללא הסחת דעת. בריכה ביתית צריך לגדר עם שער שננעל באופן אוטומטי. בריכות שאינן מגודרות יש לרוקן מיד בתום השימוש. לימודי שחיה מצילים חיים ומומלצים מגיל 4 ובהתאם ליכולות הילד".

 

ארגון בטרם טביעת ילדים עונת הרחצה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד