י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
"אי אפשר למות פעמיים"

הפרופסור 'מכחיש הקורונה' מודה: יש קצת תמותה עודפת

בתוכניתו ברדיו 103 מודה פרופ' יורם לס מי שכונה 'מכחיש הקורונה'  כי יש כרגע קצת תמותה עודפת, עם זאת הוא מעריך "הנתונים מאירופה מראים כי 'שדה הציד' של נגיף הקורונה הוא אותו 'שדה ציד' של השפעת, והיות שאי אפשר למות פעמיים, אני מעריך, שיכול להיות שהשפעת לא תמצא במי לפגוע"

הפרופסור 'מכחיש הקורונה' מודה: יש קצת תמותה עודפת
פרופסור יורם לס צילום: צילומסך ערוץ 13

"שלום לך פרופסור לס, כאן גרשון מנתניה". פתח מאזין וברר עם הפרופ' יורם לס בתוכניתו ברדיו 103 ביום חמישי האחרון "אתה טוען שמגפת הקורונה או מחלת הקורונה זו שפעת עם יחסי ציבור, באיזה שלב אתה תחליט שזו מגפה ולא שפעת עם יחסי ציבור?" פרופ' לס פתח בתשובה ארוכה ומנומקת בה הודה במקצת כי יש תמותה עודפת, אך המשיך להתעקש כי ההיסטריה והפאניקה אינן במקומן.

"התשובה היא מאד ברורה", השיב הפרופ' והחל להסביר "אני מדבר רק על ישראל, כי באירופה ובארצות הברית הייתה מגפה קשה, בסדר גודל של מגפות שפעת קשות, שכבר היו שם... אבל בישראל בסיבוב הראשון לא הייתה שום מגפה, הייתה פאניקה של ראש הממשלה עם ימי הביניים אם אתה זוכר... שואה, קץ האנושות, והפאניקה הייתה כדי לשבור את האופוזיציה ולייצר ממשלת חירום קורונה, אבל הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה קבעה לגבי השלב הראשון של המגפה, לא הייתה מה שקוראים "תמותה עודפת" התמותה הייתה יציבה המספרים היו קטנים. לא הייתה מגפה בסיבוב הראשון".

עוד הוסיף לס "עכשיו יש לנו מגפה וכמו בכל העולם יש לנו הדבקה המונית. מיליון איש כבר נדבקו. יש הדבקה המונית באוכלוסייה שבעיקרה היא לא בסיכון. והסיבה שאנו שומעים על זה היא כי בודקים, בודקים אז מוצאים".

לס עובר לגל השני ומודה "בתוך ההדבקה בישראל יש עכשיו תמותה עודפת די קטנה, בסדר גודל שיש גם בחורף. זה המצב, אם אתה רוצה לקורא לזה מגפה, קרא לזה מגפה, אני אומר שמדובר במגפה כמו שנגיפי החורף הם מגפה".

המאזין ניסה לכוון את לס למענה על שאלתו "בכמה מתים ליום, אתה תודה שיש לנו כאן מגפה" הקשה גרשון.

"במדינת ישראל מתים כל שנה כ 45 אלף בני אדם. ומספר המתים בכל חודש מחודשי חורף גדול משמעותית ממספר המתים בחודשי קיץ. בגלל מה שקוראים שפעת, בעצם זו קבוצה גדולה של נגיפי חורף". מסביר לס ותוקף "בינואר 2017 מתו 1600 אנשים יותר מחודש אוגוסט באותה השנה. בכל יום בחודש ינואר מתו חמישים שישים בני אדם מידי יום בגלל נגיפי החורף. מה שקורה עכשיו הוא מצב די דומה. מה ששונה כאן זה שזה מתרחש בקיץ. ועל ידי נגיף אחר שנקרא קורונה".

הפרופסור המשיך לתהות "האם בחורף אנחנו יוצאים מדעתינו. מישהו סופר, מישהו בודק, מישהו סוגר מדינה על זה? אם בחורף הקורונה תתחבר חלילה עם השפעת, ונגיע ל 100 נפטרים ביום זו אכן תהיה מגפה, אבל הנתונים מאירופה מראים כי 'שדה הציד' של נגיף הקורונה הוא אותו 'שדה ציד' של השפעת, והיות שאי אפשר למות פעמיים, אני מעריך, אל תתפוס אותי על המילה... יכול להיות שהשפעת לא תמצא במי לפגוע" אומר לס באופטימיות זהירה.

לסיום אומר הפרופ' יורם לס "נחיה ונראה ביחד. כמו שהחיסון לשפעת שאני מתחסן כל שנה, לא יעיל במאה אחוז, כך צריך לקחת בחשבון שהחיסון לנגיף הקורונה לא יהיה יעיל במאה אחוז. צריך ללמוד לחיות עם הנגיף ולא להרוס על עצמנו את המדינה ואת העולם".

יורם לס קורונה שפעת 103 FM

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד