י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
באורח נדיר

האדמו"ר מסאטמר לחסידים: "אל תבואו לחתונה"

אחרי שסיפור החתונה ההמונית שתוכננה בחצר חסידות סאטמר התפוצצה בקול רעש גדול, בעקבות צו האזהרה שפורסם על ידי השריף המקומי והתבטאויותיו של מושל ניו יורק. פנה האדמו"ר מהרז"ל אל חסידיו ובקש מהם שלא לבוא למעמד

האדמו"ר מסאטמר לחסידים: "אל תבואו לחתונה"
שמחת החתונה בסאטמר צילום: אחים לעטשאנסקי

האדמו"ר מהרז"ל מסאטמר מחתן היום את נכדו, והחתונה שתוכננה להיערך ברוב עם הדרת מלך הצטמצמה לחתונה קטנה רק עם בני המשפחה, לאחר שמושל מדינת ניו יורק אנדרו קומואו, אסר על קיום החתונה שהייתה אמורה להתקיים עם 10,000 חסידים

אתמול דיבר האדמו"ר מסאטמר מהרז"ל שליט"א, ואמר לחסידים שלא יבואו לחתונה, וביקש באופן מיוחד מהבחורים לא להגיע אלא להישאר ללמוד בישיבה. "אני מבקש מכל הבחורים הקטנים עם הגדולים בלי יוצא מן הכלל, אל תבואו בכלל לחתונה, וכשם שקיבלתם שכר על הדרישה, כך תקבלו שכר על הפרישה" אמר האדמו"ר.

"שאף אחד לא יבוא, החתונה היא רק למוזמנים ולמשפחה, כל מי שרצה להשתתף בחתונה, אני מבקש שלא ישתתף, ובזכות הצדיקים כל היהודים יוכלו לשמח ולהקים דורות של יהודים יראי שמים, ושיתפללו כולם שתלך מעלינו המגיפה וכל גזירה רעה על בני בריתך, ותזכו שתשרה שכינה במעשה ידיכם, ותצליחו שתשרה שכינה במעשה ידיכם, ותצליחו עם שידוכים טובים".

כזכור אתמול (ראשון) אסר מושל ניו יורק אנדרו קומואו לקיים חתונה ענקית בהשתתפות 10,000 חסידים

במסיבת העיתונאים שערך המושל ביום ראשון נשאל מושל ניו יורק על חתונת נכדו של האדמו"ר מהאר"י מסאטמר שהמדינה עצרה לאחר שנודע כי ייתכן שאלפים יגיעו לחתונה.

בתוך כך עסקני החסידות פרסמו הודעה לתקשורת לגבי ההחלטה והאופן שבו היא התקבלה תוך התעקשות שהם נקטו צעדים מיוחדים כדי להבטיח שהחתונה תואמת את פרוטוקול הבטיחות של נגיף הקור, וטענו כי "איש לא אימת איתנו את התוכניות לפני שתקפו אותנו".

אנשי סאטמר טענו כי בניגוד להמוני האורחים שהרשויות חשבו שיגיעו, רק מעגל קטן של בני משפחה קרובים היה אמור להשתתף בחתונה, ושאר הקהילה תוכל להשתתף רק לפרק זמן קצר מבחוץ לאחל מזל טוב. בהודעה נאמר גם כי המשפחה נאלצה לשנות את תוכניותיה המקוריות כתוצאה מהפרסום סביב צו המדינה והפרסום על התייצבות המונית צפויה.

בתדרוך לעיתונאים ביום שבת הסביר המושל כי נציגי המדינה קיבלו הודעה על החתונה, לאחר שמשרד השריף של ניו יורק הוציא אזהרה מפני השתתפות באירוע תוך הפרה של כללי התרחקות חברתית.

אף שמיקום החתונה נקבע מחוץ לאזורים האדומים, הכתומים והצהובים, ותחת פיקוח קפדני של גורמים בעירייה ובמדינה, הגודל הצפוי של האירוע גרם לרשויות לאסור על החתונה, הפרסום הגיע לאחר שהעיתון 'דער איד' עיתון הבית של החסידות של מהר"י מסאטמר פרסם את החתונה, בסאטמר לא חשבו שתהיה בעיה לקיים את החתונה כי ויליאמסבורג לא אדומה כמו בורו פארק, אנשי החסידות הודיעו במודעות כי מי שיש לו תסמינים שלא יבוא לחתונה.

אנדרו קואומו סאטמר מהרזל מסאטמר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד