י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
בניגוד לסיכומים מפורשים

מכעיס: הערים כבר לא אדומות אך נתניהו הורה כי יישארו בהסגר

הערים החרדיות מודיעין עילית ביתר ורכסים הצליחו במאבקן בנגיף ומאחר שרמת התחלואה המקומית ירדה, הפכו ל'ערים כתומות' | על פי הסיכום הסגר היה אמור לרדת מיידית, אך רה"מ הורה היום כי הסגר יימשך גם על הערים הללו. לדבריו, "היציאה מהסגר תלויה בקיום ההנחיות" 

מכעיס: הערים כבר לא אדומות אך נתניהו הורה כי יישארו בהסגר
בנימין נתניהו צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

למרות שהבוקר הן יצאו מהגדרת עיר אדומה והפכו לערים כתומות, ראש הממשלה בנימין נתניהו מבהיר בסיור בבית החולים רמב״ם כי למרות הסיכום הערים לא יצאו מהסגר.

מהמידע שעולה מדובר בערים, מודיעים עילית, ביתר עילית ורכסים, ועל פי הצפי, הערב יצטרפו גם חלק מהשכונות החרדיות בירושלים לרשימה, ובדיון ביום שישי סוכם כי ערים שיהפכו לכתומות יצאו אוטומטית מהסגר שמטרתו הורדת התחלואה.

בסיור שערך היום רה"מ נתניהו בחמ"ל הקורונה בביה"ח רמב"ם בחיפה אמר נתניהו "״בינתיים לא מוציאים אותן מהסגר, זה תלוי בקיום ההנחיות, אני קורא לציבור החרדי קיימו את ההנחיות, אנחנו נאכוף אבל יותר חשוב שתאכפו על עצמכם. זה תלוי בכם, כך נצא מזה".

אתמול פנה יו״ר ועדת החוקה יעקב אשר במכתב לראש הממשלה וביקש לחדד את הנוהל כי הסגר יוסר אוטומטית ברגע שהעיר תרד מהגדרת 'עיר אדומה' ל'עיר כתומה', אלא שכאמור הדבר לא נעשה בפועל.

החלטת ראש הממשלה מקבלת גם גיבוי בקרב שרים בממשלה, שמסבירים כי בעקבות ההפרות של פתיחת תלמודי התורה במגזר החרדי אין הגיון בהסרת הסגר.

צפו:

ביבי נתניהו קורונה סגר אדומות ערים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 43 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד