י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
יוביל לקרע פוליטי?

נגד הישיבות: כחול לבן נמנעו מלהעביר תקציב בעקבות ההפרות במגזר

סוער בוועדת הכספים: במהלך דיון הבוקר בנושא העברות תקציביות לשנת 2020, וביניהם תקציב שיועד כהשלמה לתקציב הישיבות, הודיעה חה"כ ווזאן החברה בוועדה מטעם 'כחול-לבן' כי היא מתנגדת להעברת התקציב בנימוק שעולם התורה פתח את שעריו בניגוד לצו בריאות העם

נגד הישיבות: כחול לבן נמנעו מלהעביר תקציב בעקבות ההפרות במגזר
בחורי ישיבות לומדים עם מסכות צילום: שוקי לרר

ועדת הכספים דנה הבוקר (שני) בהעברות תקציביות לשנת 2020 בהיקף של כ-159 מיליון ₪, ובהם תקציב של 73 מיליון שקל שמגיע כהשלמה לתקציב הישיבות, אלא שבכחול לבן ביקשו להתנגד ולמנוע בעקבות השיח סביב פתיחת המוסדות בציבור החרדי.

במהלך הדיון הביעו בכחול לבן התנגדות להעברה, חברת הוועדה מטעם כחול לבן, חברת הכנסת הילה שי ווזאן אמרה: "אני קוראת לעצור תקציבים למוסדות חילוניים, דתיים, חרדים שלא עומדים בהנחיות".

יו״ר סיעת כחול לבן חה״כ איתן גינזבורג הדגיש, "אנחנו בעד להעביר כספים לחינוך ילדי ישראל ולכל מוסד, מנגד יש נוהל משרד החינוך שקובע שכספים לא יועברו אלא אם עומדים בצו בריאות העם. היום יש החלטות שמוסדות באזורים אדומים, יהיו סגורים עד הודעה חדשה, מפקח יכול ללכת ולבדוק אם מוסד פתוח או סגור לפי הצו, זה קשור למשרד החינוך".

הדרישה מגיעה על רקע הדיווח ב׳בחדרי חרדים׳ לקראת חודש אלול, בו משרד הבריאות דרש לקבל את תוכן הלימוד, דיווח שעורר סערה, כשבדיון הבהירו נציגי משרד החינוך כי תיקנו את מבחני התמיכה, כך שתמיכה במוסדות מותנית בכך שיעמדו בצו משרד הבריאות.

משה שגיא, סמנכ"ל משרד החינוך הודיע כי "משרד החינוך אינו יכול להטיל סנקציות, מי שיכול לעשות זאת, אלה גורמי האכיפה". ברקע הדיווחים על שלילת תקציבים, קריאה שמגיעה גם מתוך הממשלה, וממשרד הבריאות והשר העומד הראשה יולי אדלשטיין.

לבסוף, נציגי כחול לבן נמנעו בהצבעה, וגפני הצליח להעביר את התקציב ברוב דחוק, אך לא ברור האם המהלך הזה ישליך פוליטית, ובסיעות החרדיות ישיבו להם מלחמה בהצבעה אחרת שחשובה להם.

בכחול לבן ביקשו להדגיש כי אין מלחמה דווקא כנגד החרדים, "לא ניקח חלק בשום העברה תקציבית למוסד שמפר את הנחיות ומסכן את הציבור, בין אם ממלכתי, דתי או חרדי", הבהירה חברת הכנסת שי ווזאן.

מפלגת כחול לבן תקציב ישיבות ועדת הכספים משה גפני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד