י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
רשת מסועפת

פרשת הבדיקות הפיראטיות: 50 חשודים נחקרו

חקירת בדיקות הקורונה הפיראטיות ממשיכה להסתעף. עד כה נחקרו 50 חשודים • בכיר במד"א נחקר בחשד למרמה והלבנת הון בכך שקיבל מזומן עבור הבדיקות ולא הנפיק קבלה

פרשת הבדיקות הפיראטיות: 50 חשודים נחקרו
יחידת הקורונה של מד"א צילום: Nati Shohat/Flash90

המשטרה העבירה לבית המשפט ראיות המוכיחות את חלקם של בכיר במד"א ושל מתנדבים נוספים בפרשת הבדיקות הפיראטיות לקורונה שנערכו. מאז נחשפה הפרשה נחקרו לא פחות מ-50 חשודים ועדים, והיא ממשיכה להסתעף.

על פי החשד, אנשים שביקשו להיבדק לקורונה אך ללא שפרטיהם ירשמו במשרד הבריאות - ככל הנראה בכדי למנוע חובת בידוד מהם ומאלו שבאו במגע קרוב איתם במידה והבדיקה תצא חיובית - יצרו קשר עם מתנדבים במד"א ושילמו מאות שקלים, לפעמים אף יותר מאלף שקלים, עבור בדיקה שלא נרשמה במערכת, או שנרשמה תחת זהות בדויה.

הבודקים עשו שימוש בציוד של מד"א ובמעבדה של מד"א לצורך עריכת הבדיקות, אך התוצאות וכן פרטי הנבדקים לא הוזנו למערכת הממוחשבת של הארגון, כך שגם מי שיצא חיובי לא נרשם ככזה, כך לא התקיימה יכולת לעקוב אחריו ולוודא כי הוא מקיים את חובת הבידוד, כך לא ניתן היה להודיע לאלו שבאו אתו במגע קרוב, ולדרוש אף מהם לשהות בבידוד.

החקירה המשטרתית התחילה לאחר פרסום בתקשורת, כולל תיעוד של מהלך הבדיקות, והיום נודע כי עד כה נחקרו לא פחות מ 50 איש בפרשה, מהם החשודים לא רק במרמה, אלא גם בהלבנת הון, ככל הנראה בשל העובדה שקיבלו כסף מזומן תמורת הבדיקות ולא הנפיקו קבלה.

 

קורונה מד"א

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד