י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
הסתיימה החגיגה

החל מהיום: תמנע יציאה מהארץ למחויבים בבידוד

עד כה לא הופעל סנכרון שיכול היה למנוע מחייבי בידוד להגיע לנתב"ג ולהמריא מהארץ. מעתה המידע יסונכרן ומפר בידוד שיגיע לנתב"ג - יקבל קנס ויוחזר הביתה

החל מהיום: תמנע יציאה מהארץ למחויבים בבידוד
ישראלים חוששים מהקורונה בשדה התעופה צילום: פלאש 90

לפני הצ'ק אין תקבלו דו"ח, ותשובו הביתה במקום להמריא לחו"ל: בשיתוף פעולה מקצועי רחב היקף בין רשות האוכלוסין וההגירה, משרד הבריאות והמשטרה, יועבר מהיום מידע שוטף ממערכות הבריאות למערכות ביקורת הגבולות לגבי חייבים בבידוד.

עד כה אלול שביקשו לטוס לחו"ל, יכלו לעשות זאת על אף שהם היו חייבים בבידוד. כך, נוצר מצב שבו כאלו שחויבו בבידוד הזמינו כרטיס, יצאו לחו"ל, במקום להסתגר בבית. התופעה התרחשה מעבר ולא היה סנכרון מידע בין הגורמים השונים.

כעת, כך מבהירים במשרד הבריאות, מטרת שיתוף הפעולה היא לוודא כי מחויבים בבידוד לא יוכלו לצאת מישראל ולהפר את הבידוד כפי שנעשה לא פעם בחודשים האחרונים. את הליך סנכרון המערכות ילוו עובדי רשות האוכלוסין וההגירה.

שר הבריאות יולי (יואל) אדלשטיין: "חלק ניכר מהיכולת שלנו לפעול למען בריאות הציבור בא לידי ביטוי באכיפה נחושה. מי שמפר בידוד מסכן מאות ואלפי אנשים אחרים ולזה אסור להסכים. אני מודה לרשות האוכלוסין וההגירה על שיתוף הפעולה שיאפשר להגביר את האכיפה בקרב היוצאים מישראל".

סגן ראש מינהל ביקורת גבולות התייחס למהלך ואמר כי: "המהלך חשוב מאין כמותו ויאפשר אכיפה מהודקת יותר על מחויבים בבידוד, במסגרת המאבק של כולנו להורדת התחלואה. תיאום בין הגופים המרכזיים הוא דבר מתבקש ומשדרג אותנו למקצועיות הנדרשת".

בידוד קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד