י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
מומחים מטילים ספק

סלובקיה: כל 5.5 מיליון התושבים יעברו בדיקת קורונה

המדינה הודיעה כי כל האזרחים יעברו בדיקת קורונה במטרה לאתר מוקדי התפרצות. 8,000 חיילים יגויסו לצורך המשימה • מומחים מטילים ספק באשר ליעילות התוכנית

סלובקיה: כל 5.5 מיליון התושבים יעברו בדיקת קורונה
בדיקות קורונה צילום: פלאש 90

מבצע הבדיקות הגדול בהיסטוריה יוצא לדרך: ממשלת סלובקיה הודיעה על מיזם שאפתני, במסגרתו כל 5.5 מיליון התושבים יעברו בדיקת קורונה. מטרת המבצע המורכב הוא לאתר בזמן אמת את האזרחים החיוביים, מה שיאפשר למדינה - שמתמודדת בהצלחה עם התפשטות המחלה - להימנע מסגר כולל. עם זאת, מומחים מטילים ספק באשר ליעילות המהלך.

המדינה המזרח-אירופאית הודיעה כי בכוונתה לצאת למבצע רחב היקף, במסגרתו כל 5.5 מיליוני האזרחים, מעל גיל 10, יעברו בדיקת קורונה. לשם כך יהיה הצורך בהקמת תשתית נרחבת של מעבדות, ולא פחות מ 8,000 חיילים גויסו לסייע למהלך.

המדינה נערכת לביצוע התוכנית במהלך החודש הקרוב, כאשר פיילוט מוקדם יתקיים כבר בשבוע הבא. עם זאת, לא ברור איך תוכל המדינה להשתלט בבת אחת על כמות עתק של מיליוני בדיקות ולספק תוצאה בתוך טווח של מספר ימים (לשם השוואה, במדינת ישראל שלה תשתית שנחשבת למתקדמת יותר, הצליחו להגיע לשיא יומי של 60,000 בדיקות ביום).

ולמרות שסלובקיה הפגינה עד עתה התנהלות יעילה מול המגיפה, מומחים מטילים ספק באשר ליעילות המהלך שדורש הקצאה של סכומי עתק, היערכות לוגיסטית לא פשוטה, ולא ברור מה יהיו הרווחים, אם בכלל. "גם אם נניח וניתן יהיה להשתלט בת אחת על כמות הבדיקות הבלתי נתפסת", צוטט אחד המומחים, "קשה להבין מה בדיוק תרוויח המדינה מהמבצע. הרי כל עוד הילדים לא נבדקים, הם ממשיכים להפיץ את המחלה, וגם אם בהמשך ניתן יהיה לאתר את החיוביים, אך מספר ימים לאחר הבדיקה המחלה עשויה להתפשט שוב מנקודה אחת לנקודה אחרת, ואין זה הגיוני שהמבצע הענק יחזור על עצמו שוב".

נזכיר שמי שקרא למדינה לבצע מבצע דומה היה לא אחר מאשר שר הביטחון בעבר בנט, שקרא לאמץ את שיטת ה'פינצטה' ולאתר את החיוביים באמצעות בדיקות נרחבות. אך ככל שחולפים הימים כך מתברר כי מבצעים דומים, גם אם היו נערכים בישראל, לא היו מביאים עמם את התוצאה המתבקשת שהיא מיגור המגיפה. 

 

סלובקיה קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד