ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
פרסום ראשון

פינדרוס פנה ליועמ"ש מנדלבליט: "סגר כענישה הוא מהלך חוקי?"

הציבור החרדי סער היום לאחר שהבין מדברי ראש הממשלה כי כעונש קולקטיבי על אי-ציות להנחיות, ימשיך הכתר על הערים החרדיות על-אף שהסטטוס שלהן ע"פ מודל הרמזור משתנה לכתום • ח"כ פינדרוס פונה ליועמ"ש לממשלה מנדלבליט ותוהה לגבי חוקיות מהלך ענישה שכזה

פינדרוס פנה ליועמ"ש מנדלבליט: "סגר כענישה הוא מהלך חוקי?"
פינדרוס // מנדלבליט צילום: פלאש90

בעקבות דברי ראש הממשלה הבוקר (שני) בהם הבהיר כי למרות שכמה מהערים החרדיות שהיו אדומות משנות סטטוס לכתומות - הוא לא יסיר את הסגר, וחרף ההבהרה שפורסמה מלשכתו שהפריכה את הדברים, יו"ר סיעת יהדות התורה פונה במכתב בהול ליועמ"ש.

במכתב המתפרסם כאן לראשונה ב'בחדרי חרדים', תוהה חבר הכנסת פינדרוס האם השארת סגר כצעד לענישה קולקטיבי הוא דבר חוקי, כשהמטרה היא להלחיץ את ראש הממשלה להסיר את הסגר בערים הכתומות עוד היום.

"היום התברר כי ברוב האזורים חלה ירידה בתחלואה, המציבה את הרשויות באזור הכתום של מודל הרמזור," כותב פינדרוס למנדלבליט. "למרות הדברים, ראש הממשלה בנימין נתניהו הכריז כי "יש ערים אדומות שמראות כרגע, לפי הנתונים של הלילה, שהן מתחילות לצאת. אם אני לא טועה, שתי ערים אדומות מתוך חמש הערים, מתחילות לצאת. אבל אנחנו עדיין לא מוציאים אותן, זה תלוי בקיום ההנחיות".

פינדרוס מביא את דברי רה"מ נתניהו ומעלה תהיה בפני היועמ"ש לגבי חוקיותו של מהלך ענישה שכזה: "ברצוני לברר, האם הסגר הוא אמצעי להפחתת תחלואה או אמצעי ענישה. מה עמדת החוק בנושא?".

יצחק פינדרוס אביחי מנדלבליט סגר קורונה בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד