ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024
בשל המגבלות

הילולא שונה: שבע שנים למרן הרב עובדיה • כל הכינוסים 

במלאת שבע שנים להסתלקותו של מרן הגאון רבי עובדיה יוסף זצ"ל נשיא מועצת חכמי התורה, ההילולא השנה תהיה שונה בעקבות הנסיבות. 'בחדרי חרדים' עם הכינוסים שיתקיימו לזכרו ויועברו בשידורים חיים 

הילולא שונה: שבע שנים למרן הרב עובדיה • כל הכינוסים 
מרן הרב עובדיה יוסף זצ"ל צילום: איציק מימון

החל ממחר יציינו בעולם היהודי שבע שנים להסתלקותו בסערה השמימה של מרן הראשון לציון הגאון רבי עובדיה יוסף זצ"ל נשיא מועצת חכמי התורה ומנהיגה של יהדות ספרד בדור האחרון. 

השנה, עקב מגבלות הקורונה ההילולא תיערך מרחוק כף גם הכינוסים שיתקיימו יהיו ללא קהל ויועברו בשידור חי בכלי התקשורת וכאן באתר 'בחדרי חרדים'.

על פי הוראתם של גדולי ישראל ובראשם נשיא מועצת חכמי התורה חכם שלום כהן והראש"ל הגר"י יוסף לא יעלו השנה לציון בבית החיים סנהדריה בירושלים. 

ביוזמת ראש עיריית ירושלים מר משה ליאון, יתקיים שידור של עצרת סליחות ותפילות ביום ההילולא ביום שלישי ב' בחשוון תשפ"א בשעה 17:00 אחה"צ. העצרת תועבר בשידור חי מרחבת הכותל המערבי.

בעצרת ישתתפו מרנן ורבנן חברי מועצת חכמי התורה, פוסקי ומאורי הדור ובראשם נשיא מועצת חכמי התורה חכם שלום כהן בניו וחתניו של מרן הגר"ע זצ"ל וכן אישי הציבור שר הפנים הפריפריה הנגב והגליל אריה דרעי. וראש עיריית ירושלים מר משה ליאון.

אל מעמד התפילה יתחברו דרך השידור החי, צאן מרעיתו של מרן  עשרות אלפי תלמידי רשת 'בני יוסף', שיתפללו את תפילת תינוקות של בית רבן.

מעמד נוסף יתקיים באותו היום חלוקת 'פרסי הראשון לציון' שיצא לדרך בברכת ראש העיר משה ליאון וסגנו צביקה כהן, מטרת הפרויקט עידוד תלמידי חכמים ותלמידי ישיבות, לכתוב את חידושי התורה שלהם שעלו להם מתוך עיון בפסקי הלכותיו ובמשנתו של מרן.

מעמד חלוקת הפרסים והקובץ התורני, יתקיים ברחבת בית הכנסת הגדול בירושלים בשעה 20:00. את המעמד יכבדו בדברים בנו ממשיך דרכו הראשון לציון הגר"י יוסף; ראש עיריית ירושלים מר משה ליאון; שר הפנים הרב אריה דרעי; סגן ומ"מ ראש העיר צביקה כהן. את האירוע ינעימו בקול שירה לכבודה של תורה בעל המנגן שלמה כהן והזמר חיים ישראל.

גם בביתו של מרן זצ"ל ברחוב הקבלן בשכונת הר נוף נערכת מידי שנה אזכרה ועצרת התעוררות בהשתתפות גדולי ישראל. השנה עקב המצב לא תערך העצרת, אך ביום ההילולא יתקיים מעמד הכנסת ספר תורה לישיבת מרן הממוקמת בבית מדרשו בהשתתפות מנין מצומצם של אברכי הכולל של ישיבת מרן וגדולי תורה ובראשם בניו וחתניו של מרן שיכתבו אותיות ויכניסו את הספר תורה להיכל בית המדרש שבביתו.
 
יצוין כי הציון של מרן בבית העלמין סנהדריה יהיה סגור לציבור הרחב. בניו וחתניו של מרן יעלו ביום רביעי בבוקר לאמירת משניות וקדיש בציון. כמו כן ייערכו משדרים מיוחדים של דברי חיזוק מגדולי התורה מרחבת הציון ע"י ערוץ הידברות וכלי התקשורת ויעבור בשידור חי.

 

 

הרב עובדיה יוסף

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד